Nagy tervei vannak a kínai Geely saját elektromosautó-márkájának, a Geometry ugyanis a hazai után az amerikai és európai piacokat is meghódítaná. Az első modelljük neve egyszerűen A, és a Tesla Model 3 konkurensének mondják.
A Geely neve nem lehet ismeretlen számodra, a kínai autógyártó a Volvo tulajdonosa, és a Lotus is hozzá tartozik, most pedig egy újabb márkát alapított, ami kizárólag elektromos autókat kínál majd. A Geometry típusait az ábécé betűiről nevezik el, az első modell az A, amit eleinte csak Kínában árulnak majd, de később az európai megjelenését is tervezik.
A középkategóriás méretű Geometry A külsőre nem hoz semmi különöset,
az áramvonalas karosszériáját a Tesla Model 3-éhoz hasonlítják, még ha annyira nem is mutatós. Az utastérben itt is a nagy középső érintőképernyő határozza meg a berendezést, de a vezető egy apró kijelzőn, és head-up displayen, a szélvédőre vetítve is látja az adatokat.
A műszaki adatokat böngészve feltűnhet, hogy a Geometry A nem is a Tesla, hanem inkább a Nissan Leaf konkurense lesz.
Az elektromotorja 160 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes, amivel az 1,6 tonnás szedán 8,8 másodperc alatt gyorsul százra, a vezetést adaptív tempomat és sávtartó rendszerek teszik kényelmesebbé.
Az autót kétféle akkumulátorral gyártják, a Standard Range modell 51,9 kilowattórás, a Long Range pedig 61,9 kilowattórás telepet kap, amivel
410 és 500 kilométeres hatótávot ígérnek, de még a korábbi mérési szabvány szerint.
A villámtöltővel mindenesetre fél óra alatt 30-ról 80 százalékra lehet tölteni az akkumulátort.
A Geely tervei szerint 2025-re már tíz modellből áll a Geometry kínálata, amiben természetesen SUV is lesz,
de azt még megjósolni sem merték, mikor léphetnek be vele az európai és amerikai piacra.
Kínában mindenesetre ígéretes áron indul a forgalmazás, az állami támogatás nélkül is 31 250 dollár az alapár, ami 9,3 millió forintnak felel meg.