Nem a gyorsulása vagy a végsebessége a lényeg, hanem a vezetés élménye, és ebben egészen kivételesnek ígérkezik a háromüléses, szuperkönnyű T.50, ami a McLaren F1 örökségét viszi tovább.
Gordon Murray több Formula–1-es autó mellett a legendás McLaren F1 tervezője, és most, harminc évvel később elkészült egy újabb szuperautóval, ami mindenben felülmúlja az új korában a világ leggyorsabb autójának tartott elődjét. A T.50 neve arra utal, hogy a pályafutása során ez Gordon Murray ötvenedik konstrukciója.
A formáján kívül is akadnak hasonlóságok, a T.50 is háromüléses, akárcsak a McLaren F1, a vezető itt is középen kapott helyet.
Az újdonság csak pár centivel nagyobb az eredetinél, 4,35 méter hosszú és 1,85 méter széles, ez ma már kompakt méretnek számít. Gordon Murray a végletekig vitte a súlycsökkentést, ezért a szuperautó mindössze 986 kilogrammot nyom.
A motorja ebből 178 kilogrammot tesz ki, ezzel a valaha készült legkönnyebb 12 hengeres motor, ami utcai autóba került.
A 3,9 literes V12-es szívómotor Murray tervei alapján a Cosworth műhelyében épült, 663 lóerőre és 467 Nm nyomaték leadására képes, a hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül természetesen a hátsó kerekeket hajtja.
A nyomaték 70 százaléka már 2500-as fordulatszámon elérhető, de nem ez a legérdekesebb benne, hanem az, hogy a maximum fordulatszáma 12 100/perc, jóval felülmúlva a 12 hengeres Ferrarik kilencezres, és a V10-es Lexus LFA 10 ezres értékét.
A motor közvetlenségéről mindent elmond, hogy 0,3 másodperc alatt forog el a leszabályozásig.
A T.50 aerodinamikája is mestermunka, ugyanis nem volt szükség gigantikus szárnyakra a megfelelő leszorítóerőhöz.
A tapadásról az autó hátulján lévő 40 centiméteres ventilátor gondoskodik, ami valósággal kiszívja a levegőt az autó alól. A megoldást Murray találta ki még a hetvenes évek végén a Brabham F1-es autójához, de nem sokkal később betiltották.
A ventilátort egy 48 voltos rendszer táplálja, aminek elektromotorja rövid ideig 700 lóerőre képes növelni a teljesítményt. A hátsó légterelő szöge állítható a hatásosabb fékezés, a jobb tapadás vagy a nagyobb sebesség érdekében.
Murray nem árulta el, hogy a T.50 mennyi idő alatt gyorsul százra, és mi a végsebessége, szerinte a vezetés élménye a lényeg.
A T.50 könnyebb, mint a versenypályára szánt, lecsupaszított Aston Martin Valkyrie, de kényelmes túrakocsiként is használható.
A visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik, az oldalán lévő poggyásztartó dobozokba 226 liternyi csomagot lehet pakolni, a súlycsökkentés dacára még egy 10 hangszórós, 700 wattos hifinek is jutott hely.
Gordon Murray összesen 100 példány gyártását tervezi, és ennek felét már akkor eladta, amikor éppen csak papírra vetette az autót.
Az ára sem tartja távol a vevőket, pedig 2,36 millió angol fontba kerül, ami 905 millió forintnak felel meg. Az első példányokat 2021-ben építik meg, és 2022-ben adják át a McLaren F1 szellemi utódjából.