A nyolcvanas évek végén több mint 400 km/órás sebességet ért el a Callaway által átépített Corvette, és a rekorder Sledgehammer szerencsésen átvészelte az évtizedeket, most kitűnő állapotban lehet lecsapni rá.

A Corvette rajongói jól ismerik a Callaway nevét, az amerikai tuningcégnek már jelentős tapasztalata volt a modellel, amikor belefogott a Sledgehammer építésébe. A projekt célja az volt, hogy rekordnak számító sebességet érjenek el egy olyan sportautóval, ami ugyanakkor a közúti forgalomban is használható marad.

A Callaway a korábbi kísérleteket a General Motors által biztosított prototípusokból építette, de azokat egy idő után vissza kellett adni

a GM-nek, hogy bezúzzák, ezért 1988-ban egy teljesen szériamodellt rendeltek a sorozatgyártásból, hogy a connecticuti műhelyükben alaposan átépítsék, mint az ötvenegyedik náluk készült Corvette-et.

Az 5,7 literes, dupla turbós V8-as motort kézzel szerelték össze, Cosworth főtengellyel és két töltőlevegőhűtővel a teljesítménye elérte a 880 lóerőt, a maximum nyomatéka 1046 Nm! A Callaway mérései szerint

a Corvette ezzel 3,9 másodperc alatt gyorsult százra, és 10,6 másodperc alatt futotta a negyedmérföldes távot.

A lényeg nem is a gyorsulás, hanem a végsebesség volt, amihez Paul Deutschman tervezte az áramvonalas üvegszálas karosszériát, ez a dizájn később a Callawaytől rendelhető modelleken is megjelent, és sok más tuningolt sportautót ihletett a kilencvenes években.

Ha velünk egyidős vagy, akkor biztosan neked is kint volt a Corvette Sledgehammer posztere a falon!

A rekorddöntésre 1988. októberben került sor az ohiói közlekedési kutatóközpont 12 kilométeres oválpályáján, ahol John Lingenfelter vezetésével

254,76 mérföld/órás sebességet értek el, ami 409,9 km/órát jelent, és egészen elképesztőnek számított akkoriban.

A kísérlethez bukócsövet és ötpontos biztonsági öveket szereltek be, ezek ma is benne vannak.

A 17 colos magnézium kerekekre a Goodyear szállította a 480 km/órás sebességig hitelesített speciális abroncsokat,

de ma már nem ezek vannak rajta, mint ahogyan a sebességváltót is egy hatfokozatú kézire cserélték, és szintén később került be a Corvette ’89-től elérhető opciója, az állítható Bilstein lengéscsillapítás. Az orrát is lecserélték, de minden más eleme eredeti.

A Sledgehammer az elképesztő teljesítménye ellenére közúton is használható sportautó maradt,

amiben a Bose sztereó kazettás magnó, az elektromosan állítható bőrülések, elektromos ablakok és a légkondicionáló is benne vannak. A kiváló állapotát magyarázza, hogy még csak alig több mint háromezer kilométert futott, és múzeumi körülmények közt tárolták.

A Callaway egyébként a mai napig működik, a legutóbb az új Corvette shooting brake változatát építették meg, és 2018-ban a Sledgehammer is kapott náluk egy kis műszaki frissítést. 2004-től van a jelenlegi tulajdonosánál, aki most megválna a legendától: a Bring a trailer oldalán

jelenleg 500 ezer dollárnál tart a licit, de ha tehetnénk, ennél többet is megadnánk érte.

Ez is érdekelhet:

Megkapta az új Corvette-jét, 14 ezer kilométeres útra indult vele

23 amerikai államot, 16 nemzeti parkot járt be vele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés