Az RS6 Avant már önmagában is elképesztő, az Abt által tuningolt változat még inkább az, de ha nem elég egy szélesített kombi, akkor itt van ugyanaz a technika egy hegyomlás méretű karosszériában: az Audi RS Q8-ban.
Már az szinte csoda, hogy az Audi milyen csatahajót varázsolt ebből a két és fél tonnás SUV-ből, ami a kategória leggyorsabb autója lett a Nürburgringen. Az Abt úgy érezte, hogy vannak még benne tartalékok, ezért alaposan átdolgozta a hajtást. A technika ugyanaz, mint amit az RS6 Avant kapott, csak itt egy annál is brutálisabb kinézetű autóról van szó.
A 4 literes biturbó V8-as motor teljesítményét 600-ról 700 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka 800 helyett 880 Nm lett.
Nem árulták el, hogy mennyivel lett gyorsabb az RS Q8, de a gyári változata 3,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, és ebben legfeljebb olyan típusok vehetik fel vele a lépést, mint a BMW X6 M, vagy a Lamborghini Urus.
Az Abt munkája nemcsak a motorra terjedt ki, a légrugózás vezérlését is átírták.
A választható üzemmódok közül a Comfort 15 mm-rel süllyeszti le az autót, a Dynamic 25 mm-t ültet rajta, és ott a Coffee mód, ami a lehető legalacsonyabb állásba teszi, 65 mm-rel lejjebb.