Az új autók megrendelői akár éven túli szállítási határidőkkel és bizonytalan árakkal szembesülhetnek. Egyszerűbb venni egy jó állapotú használt kocsit, ha van. Van?

Az autóipari helyzet az ismert okok miatt olyannyira bizonytalan, hogy napról napra, hétről hétre változik, melyik nagy gyártó melyik márkájának melyik modelljét hány hétre, hónapra, évre ígéri leszállítani. Ami biztos: ha most hirtelen kell egy kocsi valakinek, és nem mindegy, milyen az a kocsi, a használtpiacon is érdemes körbenézni, mielőtt leadjuk a megrendelést és elkezdünk – várni.

Végeztünk is ezzel kapcsolatban egy kísérletet, öt kategóriában. Akarok egy nagyon olcsó, klímás, fehér kisautót, egy Sanderót? A Kia híres-nevezetes hosszú garanciáját akarom, mondjuk egy piros Ceed formájában, gazdag felszereltséggel? Egy tipikus céges Octavia kéne, de ízibe', dízelmotorral, automatával, napfénytetővel? Ötös BMW-t ide nekem nyomban, legyen szürkemetál, hathengeres, dízel, bőrös? Az elektromos Porsche kell, de most rögtön, a legerősebb, pirosban? És persze akármelyik modellről is legyen szó,

új legyen ám a kocsi: maximum két éves, legfeljebb húszezer kilométerrel az órájában!

Ezeket az elképzelt autóvásárlói vágyakat itt és most gépeltem be hasraütéses alapon, majd pedig itt és most megnézem, mit tud ajánlani nekem minderre a szerintünk legnépszerűbb hazai használtautó-kereső, a Használtautó.hu, ahol a kínálatot böngészni már okostelefon-alkalmazásban is lehet. Tényleg van alig használt alternatíva az új kocsi megrendelése helyett szinte minden kategóriában?

Dacia: van. Öt találat a két éven, húszezer kilométeren belüli Sanderók közül,

a listában például ezzel az első blikkre kifogástalan, alig egyéves, benzin-LPG kettős üzemű Stepway-jel, ötmilliós ajánlati áron, kb. félmillióval az új ár alatt:

A többi eladó majdnem új Sandero is kifogástalannak tűnik a hirdetések alapján. Az értékvesztésről az autóipari válság kezdete előtt alkotott elképzeléseinket ugyan fel kell adunk, de megállapíthatjuk: ha az új árhoz lehangolóan közel is, de lehet újszerű Sanderót kapni azonnal, ha kell.

A piros Ceed sajnos nem fog menni itt és most a hazai kínálatból.

Csak fehér, szürke és kék van két év, húszezer kilométer alatt, egy vagy másfél literes, benzines turbómotorral, viszont ebből huszonegy darab. Tipikus képviselője a felhozatalnak ez a metálkék, 2021. októberi példány, alig tízezer kilométeres futással, hazai első forgalomba helyezéssel, még mindig több mint hat év garanciával. Nem kell rá várni, elég elvinni a pénzt, pár százezerrel kevesebbet, mint az újonnani listaár: 8,2 milliót (vagy még amennyit ebből esetleg engednek) a hirdetőnek.

A Škoda Octavia kategóriája egyik legnépszerűbb autója, új rendelésekre a szállítási határidő ennek megfelelően jelenleg nyomasztóan késői, bőven éven túli is lehet. Ha viszont nem akarunk várni, ellenben hajlandóak vagyunk megelégedni az újszerűvel új helyett, és nincsenek nagyon határozott elképzeléseink színről, felszereltségről, a használtpiac most is segít.

A Használtautó.hu-n jelenleg kilenc darab két évnél fiatalabb, húszezren inneni Octavia szerepel,

köztük például ez a 150 lóerős, gazdagon felszerelt, automata váltós kétliteres TDI. Az ajánlati árra először nyel egyet az ember, de ez van. Keresett modell, hosszú szállítási határidő: 16,64 milliót is el lehet kérni érte, tudva, hogy akinek ez nem tetszik, az importőr konfigurátorában jelenleg ötajtós Octaviát egyáltalán nem is talál, csak kombit:

Ötös Bömbi: a teljes, két éven és húszezer kilométeren inneni kínálat 14 példány cikkünk írásakor.

A listában ugyanakkor nagyrészt német használtpiaci kocsik szerepelnek; ha magyar rendszámos, azonnal elhozható autó kell, durván beszűkül a választék. Azért még így is lehet autót találni, például ezt a Németországból hozott, de már honosított 530d xDrive-ot, egyévesen, 13 ezer kilométerrel, 24,5 milliós ajánlati áron.

A BMW magyarországi honlapján megjeleníti a készletről azonnal elvihető kocsikat, így gyorsan lecsekkolhatjuk, hogy vannak-e majdnem új 5-ös BMW-k itt és most a hazai szalonokban is. Vannak, de cikkünk írásakor 530d pont nem volt egy se – csak a sokkal gyengébb 520d-k szerepeltek az elérhető dízelek között, idei évjárattal ehhez a hathengereshez hasonló áron:

Porsche Taycanból e pillanatban öt darabot számlál a Használtautó.hu kínálata.

Magyar rendszámos, tehát nem külföldi adatbázisból átvett autó viszont csak kettő van eladó, egy 489 lóerős 4S Sport Turismo és egy 598 lóerős GTS Sport Turismo. Korábbi tapasztalataink alapján tudjuk, hogy a GTS kombi iszonyatosan csodálatosan elképesztően remek, talán a legjobb változata a Taycannak, szóval nézzük meg ezt.

68 millió forint, idén februári gyártásból, alig 6500 kilométerrel, hitelátvállalással, ami bizonyára jár egy kis extra utánajárással. Viszont így is biztosan kevesebbet kell várni az első boldog lepadlózásig, mint egy gyári új kocsi megrendelésénél ma várható minimum egy év:

Akinek pont feketében tetszik a Taycan Sport Turismo GTS, és most azonnal bele akar ülni, meg is fogta az isten lábát. Akinek pirosban kéne? Megrendeli a kocsit, és vár. Vagy megnézi a nemzetközi kínálatban is, hogy van-e valahol egy. Vagy átgondolja, és rájön, hogy igazából ez a kocsi feketében is baromi jól néz ki, 12 hónap pedig egy átlagos magyar emberi élet 1,333 százaléka. Van ennyi idő várni a megfelelő színre?

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Használtautó.hu

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában