A C osztályos Mercedes legújabb generációja szinte olyan, mint egy lekicsinyített S-Merci, vagyis a legmagasabb szintű technológia keveredik benne a luxussal és a sportos megjelenéssel.

Ahogy azt korábban megírtuk, a Daimler AG új, egységes hátsókerék-hajtásos MRA platformja miatt az új C-Merci szinte kiköpött mása az ugyanerre a platformra épített S osztálynak, bár a sportosabb kivitelű modell a CLA stílusjegyeiből is merített. Az új autó 4,68 méteres hosszával tíz centivel hosszabb, 1,81 méteres szélességével pedig négy centivel szélesebb lett elődjénél, miközben a csomagtartó mérete 480 literre nőtt.

Az alumínium széleskörű használatának köszönhetően az új C osztály ennek ellenére száz kilogrammal könnyebb lett elődjénél, az áramvonalas, karcsú formával pedig a légellenállási együtthatóját sikerült 0,24-re leszorítani, amely kiemelkedően jónak számít (a csúcstartó CLA együtthatója 0,22). Ennek köszönhetően az autó húsz százalékkal kevesebbet fogyaszt az előző generációnál.

A kocsi nem csak megjelenésében hasonlít az S osztályra, hiszen a Mercedes mérnökei az összes létező hárombetűs, Assistra végződő rendszert bepakolták az új modellbe az éberségfigyelő rendszertől a parkolássegítő automatikáig. A teljesség igénye nélkül: adaptív vészfékrásegítő, radaralapú balesetmegelőző rendszer, fékezéssegítő rendszer, sávtartó automatika, 360 fokos kamera, táblafelismerő rendszer is van a kocsiban.

Az új modell kezdetben három motorral lesz elérhető, a 2,1 literes, 170 lóerős dízel mellett egy 1,6 literes, 156 lóerős és egy kétliteres, 184 lóerős turbómotor közül választhatunk, de a bemutatót követően a kínálat lényegesen kiszélesedik, többek között érkezik két 1,6 literes dízel 115 és 136 lóerővel, a 2,1 literes dízel 204 lóerős, duplaturbós változata, valamint a kétliteres turbómotor többféle variánsa, egészen 240 lóerőig. A hatfokozatú manuális és hétfokozatú automata váltó mellett a kocsi később a Mercedes saját fejlesztésű, kilencfokozatú váltójával is elérhető lesz, de a kínálatból nem marad ki a 4Matic összkerékhajtás és a légrugós hátsó felfüggesztés sem.

Németországban a legolcsóbb, 1,6 literes benzines modell ára 33 558 eurótól indul, vagyis nagyjából tízmillió forintot kell letennünk érte.

És ezt olvastad már?
A Szellemirtók-stílusú kombi Ladára nincsenek szavak
Nem könnyű elkezdeni a futást, de most Nyári Dia is segít benne