A C osztályos Mercedes legújabb generációja szinte olyan, mint egy lekicsinyített S-Merci, vagyis a legmagasabb szintű technológia keveredik benne a luxussal és a sportos megjelenéssel.

Ahogy azt korábban megírtuk, a Daimler AG új, egységes hátsókerék-hajtásos MRA platformja miatt az új C-Merci szinte kiköpött mása az ugyanerre a platformra épített S osztálynak, bár a sportosabb kivitelű modell a CLA stílusjegyeiből is merített. Az új autó 4,68 méteres hosszával tíz centivel hosszabb, 1,81 méteres szélességével pedig négy centivel szélesebb lett elődjénél, miközben a csomagtartó mérete 480 literre nőtt.

Az alumínium széleskörű használatának köszönhetően az új C osztály ennek ellenére száz kilogrammal könnyebb lett elődjénél, az áramvonalas, karcsú formával pedig a légellenállási együtthatóját sikerült 0,24-re leszorítani, amely kiemelkedően jónak számít (a csúcstartó CLA együtthatója 0,22). Ennek köszönhetően az autó húsz százalékkal kevesebbet fogyaszt az előző generációnál.

A kocsi nem csak megjelenésében hasonlít az S osztályra, hiszen a Mercedes mérnökei az összes létező hárombetűs, Assistra végződő rendszert bepakolták az új modellbe az éberségfigyelő rendszertől a parkolássegítő automatikáig. A teljesség igénye nélkül: adaptív vészfékrásegítő, radaralapú balesetmegelőző rendszer, fékezéssegítő rendszer, sávtartó automatika, 360 fokos kamera, táblafelismerő rendszer is van a kocsiban.

Az új modell kezdetben három motorral lesz elérhető, a 2,1 literes, 170 lóerős dízel mellett egy 1,6 literes, 156 lóerős és egy kétliteres, 184 lóerős turbómotor közül választhatunk, de a bemutatót követően a kínálat lényegesen kiszélesedik, többek között érkezik két 1,6 literes dízel 115 és 136 lóerővel, a 2,1 literes dízel 204 lóerős, duplaturbós változata, valamint a kétliteres turbómotor többféle variánsa, egészen 240 lóerőig. A hatfokozatú manuális és hétfokozatú automata váltó mellett a kocsi később a Mercedes saját fejlesztésű, kilencfokozatú váltójával is elérhető lesz, de a kínálatból nem marad ki a 4Matic összkerékhajtás és a légrugós hátsó felfüggesztés sem.

Németországban a legolcsóbb, 1,6 literes benzines modell ára 33 558 eurótól indul, vagyis nagyjából tízmillió forintot kell letennünk érte.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés