Ha mindig is tudni akartad, hogyan melegszik fel a hidegen beindított motor az autódban, akkor érdemes megnézned az Engineering Explained videóját, ahol további érdekességeket is megtudhatsz.

Fagypont alatti hőmérsékleten indították be egy nálunk XV néven ismert Subaru Crosstrek motorját, és a videón nemcsak a hőkamera képét láthatod, hanem különböző motoradatokat is. Kiderül például, hogy hat perc kellett az állóhelyben járó motornak ahhoz, hogy 1800-ról 850-re ejtse vissza az alapjárati fordulatszámot, és bár az olyan alkatrészek, mint az olajszűrő vagy a generátor ekkor már üzemi hőfokon voltak, az akkumulátor még mindig jéghideg volt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Első ezen a néven – Audi SQ6 e-tron quattro-teszt

Rohadt Volgából szép Volga

A Mazda legfontosabb modellje a CX-5 új generációja

További cikkeink a témában