A bemutatásakor óriási sikert aratott a Honda elektromos hajtású tanulmányautója, ezért nem kellett sokat gondolkodni azon, hogy gyártásba adják. Most a véglegeshez egészen közeli változatban leplezik le a retró formájú kisautót.
Retró formájával rögtön meghódított mindenkit a Honda elektromos kisautója. A másfél évvel ezelőtti frankfurti autószalonon bemutatott Urban EV sokaknak az egyes Golfot juttatta eszébe, valójában a nagyon hasonló legelső Civic ihlette a formáját. A Hondánál nem kellett sokat gondolkodni azon, hogy ezt az autót gyártani kell.
Az idei genfi autószalonra már a véglegeshez egészen közeli változatot hozza el a Honda. A neve ezúttal e Prototype, és néhány téren változtattak rajta, hogy praktikusabb legyen. A körülbelül 3,9 méter hosszú karosszériája három- helyett ötajtós lett, a fantasztikus 20 colos kerekeit kisebbre cserélték, a képen láthatók 17 colosak, de az alapmodell 16 colosakat fog kapni.
A stílusa vagányról barátságosra váltott, de a kerek fényszóróival és hátsó lámpáival még így is képes első pillantásra a kedvenceid közé férkőzni.
Megmaradt néhány tanulmányautós vonása is a kis Hondának. A külső visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik, a képet mutató kis kijelzőket a műszerfal két oldalán helyezték el, és a belső visszapillantó képét is egy kamera mutatja. A süllyesztett kilincsek a karosszéria síkjából bújnak elő, és a műszerfal teljes szélességében képernyőket helyeztek el.
A fedélzeten nemcsak fűthető kormánykerék és fűthető ülések lesznek, hanem HDMI csatlakozó és még egy 1,5 kilowattos 230 voltos töltő is.
A műszaki tartalmáról még csak keveset tudunk, de azt például elárulták a Hondánál, hogy az elektromotorja a hátsó kerekeket hajtja majd. Az akkumulátor kapacitása nem ismert, de a cél a 200 kilométeres hatótáv, a gyorstöltés segítségével 30 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. A töltőcsatlakozót egyébként az autó orrán helyezték el a fekete fedél alatt.
Genfben bizonyára többet is megtudunk a kisautóról, amit nagyon várunk már, hogy az utakra kerüljön. A Honda nem késlekedik vele sokat, az ígérete szerint még ebben az évben elkezdi a szériaváltozat gyártását. Olcsó nem lesz, ez már most sejthető, de ezzel a stílussal és ilyen high-tech belsővel sokaknál a vágy tárgya lehet belőle.