Már akkor lelkesedtünk a Hyundai futurisztikus kisbuszáért, amikor még úgy tűnt, hogy nem lehet majd kapni felénk, de most kiderült, hogy európai piacokon is kapható lesz a Staria.

Nem a legizgalmasabb kategória a kisbuszoké, a hasábformából nehéz érdekeset kihozni, és nem könnyű szakítani a hagyományokkal sem, de ebben a kategóriában nem is feltétlenül van rá szükség. Az egyre egyformább új autók között ezért ért minket meglepetésként a Hyundai újdonsága, a Staria ugyanis úgy néz ki, mintha egy Daft Punk lemezborítóról jött volna.

Az utóbbi időben nagyon rákapcsolt a dizájnra a Hyundai, elég csak ránézni az Ioniq 5-re,

és a Staria is egészen futurisztikus külsőt kapott az orrán lévő széles fénycsíkkal, a hatalmas hűtőmaszkkal és a pixeles mintájú hátsó lámpákkal. A Hyundai minibusza még ebben a formában is tágas és praktikus is tud lenni a tolóajtókkal és az oldalt mélyre húzott panorámaablakokkal.

A bemutatóján a Staria méretei is kiderültek, és jókora kisbuszt alkotott a Hyundai,

az 5,25 méteres hossza tíz centivel nagyobb az elődjénél, és a 3,27 méteres tengelytávja is hatalmasnak számít. A két méter széles és 1,99 méter magas modell akár tizenegy személyes kisbuszként, akár két-háromüléses furgonként rendelhető, az utóbbi öt köbméteres, három EU-raklapnak elegendő raktérrel.

A legizgalmasabb a Premium változat, egy olyan utazóautó, ahol a második sorban külön állítható, fekvő pozícióba dönthető fotelek kaptak helyet,

és még ezzel együtt is elférnek felnőttek a harmadik sorban. Az utazást a már említett panorámaablakokon kívül a 64-féle színben választható hangulatfény és a Bose hifi zenéje teheti kellemesebbé.

A vezető környezete a Hyundai legújabb modelljeiből ismerős,

a szélvédő tövébe helyezett, ezért a head-up displayt is helyettesítő 10,25 colos kijelzővel a műszereknek, az érintőgombos középkonzollal és a nyomógombos irányváltóval. Az első utasülés előtti kesztyűtartót előrébb költöztették, hogy még nagyobb legyen az utasok lábtere.

A méretéhez illő motort kapott a Staria, egy 2,2 literes, négyhengeres turbódízelt, ami 177 lóerőre és 431 Nm-re képes,

a hatfokozatú kézi helyett nyolcfokozatú automata sebességváltó választható. Igazi érdekesség a 3,5 literes V6-os benzinmotor 272 lóerővel és 331 Nm nyomatékkal, amit egészen biztosan nem a miénkhez hasonló piacokra szántak.

A kategóriájából eredően érdekes biztonsági asszisztenseket kapott a Staria.

A biztonsági övek becsatolására figyelmeztető rendszer például vezetéknélküli technológiával működik, ezért az ülések még hosszabb sínen mozgathatók. A hátul utazókat nagylátószögű kamerával lehet figyelni, a motoros tolóajtó pedig nem nyílik, ha érkező jármű miatt veszélyes lenne a kiszállás.

Az előzetesében azt írtuk, szinte biztos, hogy a Staria nálunk nem lesz kapható, és sajnálhatjuk, amiért lemaradunk róla, de a Hyundai most megerősítette, hogy bizonyos európai piacokon mégis bevezetik ezt az izgalmas kisbuszt. Magyarország egyelőre nincs közte, de az importőr még tárgyal róla, és csak remélni tudjuk, hogy hozzánk is megérkezik a koreai márka űrhajóbusza.

Ez is érdekelhet:

Képek, számok a Hyundai Ioniq 5-ről és egy szundikáló nő a vezetőülésben

Az új elektromos Hyundai kívülről tök jól néz ki, belül pedig lehetetlenül tágas.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában