Manapság, amikor az újautó-piacon az egekben vannak az árak, és szinte hetente jelenik meg egy sokat ígérő, de teljesen ismeretlen autómárka, a józan eszed azt diktálja, hogy álljunk meg egy pillanatra. Tényleg érdemes fejest ugrani a bizonytalanba a hangzatos ígéretekért, vagy van olyan ajánlat, ami túl jónak tűnik, hogy igaz legyen? A Hyundai most ilyen ajánlatot tett le az asztalra a megújult Tucsonnal, és mi nemcsak a prospektust olvastuk el, hanem azt is kipróbáltuk, hogy milyen együtt élni vele.

Az a helyzet, hogy manapság egy tisztességes méretű, modern és biztonságos családi szabadidő-autót találni tízmillió forint alatt szinte a lehetetlen küldetés kategóriája. Vagy a méretben kell kompromisszumot kötni, vagy a felszereltségben, vagy a márka ismertségében. Az utóbbi elég gyakori, hiszen a kínai gyártók valósággal elárasztották a piacot az agresszíven árazott, extrákkal teletömött autóikkal. Jól néznek ki, sokat ígérnek, de a nagy kérdés még mindig ott lebeg a levegőben: mi lesz öt év múlva? Lesz még hová vinni szervizbe? Mennyit fog érni?

És ekkor jön a Hyundai, és a megújult Tucson alapmodelljét odaadja ezer forint híján tízmillióért. A csavar az egészben az, hogy nem egy fapados változatról van szó, amihez csak a forgatható kormány és a kifelé nyíló ajtók járnak alapfelszerelésként. Ez egy olyan autó, amibe ha beülsz, akkor egyáltalán nem érzed azt, hogy spórolnod kellett. Jól nézd meg a képeken látható példányt, mert pontosan ez az alapmodell, amihez nem rendeltek semmi extrát, még a fehér színe is alapáras.

Milyen a valóságban?

A Tucson legfontosabb erénye a kiegyensúlyozottság. A 150 lóerős, 1,6 literes turbómotor nem dönt rekordot, de nem is arra való. A mindennapokhoz tökéletesen elég az ereje, a hatfokozatú manuális váltó pedig könnyen kapcsolható, és jól illik ehhez a motorhoz. Más márkákkal szemben a Hyundai nem három hengert ad ennyi pénzért, a Tucson mindig négyhengeres, a motorja finoman jár, amivel az autó eléggé csendes.

Az alapáron adott 17 colos kerekekben az a legjobb, hogy a Tucson jól hangolt futóművével értékelhető rugózási komfortot adnak még a pocsék utakon is. A kanyarokban nem sportautó, de ezt nem is várjuk el tőle. Azt viszont igen, hogy a hosszabb utakon se fáradjunk el benne, és a Hyundai ezt tudja: a kormánya könnyű, a vezetési pozíció kényelmes, és

az egész autó egyfajta megnyugtató, stresszmentes hangulatot áraszt. Pont, amire vágysz egy fárasztó nap után.

A méretét jól eltalálták, 4,5 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy kényelmesen elférnek benne felnőttek még a hátsó üléseken is, a csomagtartója elég nagy, 620 literes, és tele van praktikus megoldásokkal, a hátsó üléstámla például nemcsak három részben dönthető le, de a támlája is állítható. Könnyű vele manőverezni a városban, köszönhetően a jó kilátásnak, meg a szériafelszerelésként adott első-hátsó parkolóradarnak és a tolatókamerának. A Tucson egyszerűen egy józan, átgondolt és minőségi érzetet adó autó, ami mentes mindenféle felesleges dologtól. Csak teszi a dolgát, és azt nagyon jól tudja.

Mit kapsz a pénzedért?

Azt már tudjuk, hogy haza lehet vinni az új Tucsont a Comfort felszereltséggel 9 999 000 forintért, de vajon mit kapunk ezért a pénzért? Amin a Hyundai nem spórolt, az a biztonság. Megkapjuk a sávtartó és sávkövető rendszert, a távfényszóró-asszisztenst, a táblafelismerőt, az aktív vészfékezőt biciklis- és gyalogosfelismerővel, persze a légzsákok és vezetéstámogató elektronikák teljes arzenálja mellett. Még a gumikon sem spórolnak, Continentalt kapsz az autóhoz.

Nem egy dísztárcsás alapmodellről van szó, járnak hozzá a könnyűfém kerekek és a színre fújt részletek, meg a menő LED-es menetfény, amit a hűtőmaszk két szélébe rejtettek, a visszapillantó tükrök pedig fűthetők, és elektromosan behajthatók. Belül sem kell sok műanyagra számítanod, bőrborítású kormánykerék, elektromos kézifék és fűthető első ülések várnak. A kulcsot pedig el is felejtheted, mert a Smart Key rendszerrel elég, ha a zsebedben van az indításhoz és a nyitáshoz. Nincsenek trükkök, hogy jó legyen az ára, a manuális klíma is az alapfelszereltség része.

Máshol fizetni kell érte, de a Hyundai alapáron odaadja a navigációs rendszert, ami a 12,3 colos érintőképernyőn fut, és elég jól használható. Ha a saját telefonod navigációját szereted használni, akkor jó tudni, hogy az Apple CarPlay és az Android Auto is remekül működik, méghozzá vezeték nélkül. Megkapod tíz évre a BlueLink Lite szolgáltatást is, ami azt jelenti, hogy felhőalapú a navigáció, online jönnek a frissítések, és hozzáférsz az autóhoz a saját applikációjával.

A józan ész döntése

Mindezek után térjünk vissza a kiinduló kérdéshez. Megéri belevágni egy ismeretlen márkába a csábító extrákért cserébe? Lehet, de tiszta szerencsejáték lesz. Az európai gyártású Hyundai Tucson ezzel szemben biztos pont, egy bevált, népszerű modell egy elismert, megbízható gyártótól, ami még évtizedek után is jelen lesz, vállalni tudja az 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciát, meg az assistance-t és a javítást is, bárhol jársz az autóval a világban.

Számításba véve, hogy tízmillió forint alatt kapsz meg egy ilyen tágas, látványos, modern, és a valóságban is jól felszerelt autót, akkor nehéz jobb vételt mondani, nemcsak a saját kategóriájában, hanem az egész újautó-piacon. A Hyundai ajánlata nemcsak azoknak szól, akik egy jó autót keresnek jó áron, hanem azoknak is, akik racionális döntést akarnak hozni. Akik nem az óriásplakátoknak hisznek, hanem a tényeknek, és a tény az, hogy a Tucson ajánlata ennyiért tényleg verhetetlen.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Hyundai.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
19% Norris
56% Verstappen
13% Piastri
1% Russell
11% Egy másik versenyző
Hirdetés