Rendesen fel kell kötnie a gatyáját, aki a Ferrari és Lamborhini mellett szeretne labdába rúgni a szupersportautók piacán, ezért az Icona nem bízta a véletlenre a sikert: a Sanghaji Autószalonon bemutatott Vulcano 950 lóerős hibrid meghajtása a LaFerrari teljesítményével is felveszi a versenyt.

Az Icona szinte a teljes ismeretlenségből lépett a rivaldafénybe egy olyan autóval, ami a valaha gyártott legerősebb Ferrarival is partiban van. A sikert nem bízták a véletlenre, a Vulcano megépítéséhez olyan neveket szerződtettek, akik már többször bizonyították, hogy a kisujjukban van a szakma: a kocsi formatervét a korábban a Bertonénél és Jaguarnál tevékenykedő Samuel Chuffart álmodta meg, a motor fejlesztését pedig a kilencvenes években a Ferrari Forma–1-es motorjait tervező Claudio Lombardira bízták.

A tapasztalt tervezőmérnök rendesen odatette magát: a H-Turismóra keresztelt hátsókerék-hajtásos utcai változatba egy 950 lóerős V12-es motor került, a gyorsabb és pontosabb váltások érdekében pedig az automata váltóhoz egy elektromos motort is építettek. Hihetetlennek hangzik, de az Icona szerint a utcai Vulcano kevesebb mint két másodperc alatt gyorsul százra, amivel a szintén 950 lóerős LaFerrarinál is gyorsabb. Nem lettünk volna a Ferrari mérnökeinek a helyében, amikor megtudták, hogy egy nevenincs autógyártó prototípusa elgyepálja az alig egy hónapja bemutatott büszkeségüket.

A H-Competizione nevű versenyváltozat némi meglepetésre kicsit erőtlenebb, mint az utcai autó. A 870 lóerős versenyautó V6-os motorját két elektromos motor is segíti, amelyek az első kerekeket hajtják, így 2,9 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig (az utcai Vulcanóhoz hasonlóan) 350 km/h.

A Ferrarinak egyelőre nincs miért aggódnia, hiszen a Sanghajban bemutatott Vulcano még csak egy tanulmány, de ha az Iconának sikerül támogatókat találnia (efelől pedig semmi kétségünk), akkor egy nagyon komoly versenyzővel fog bővülni a mezőny.

És ezt olvastad már?
Az űrkorszakba repítenek ezek a turbinahajtású autók