A Škoda nevéről nem a pick-upok jutnak eszedbe, de érdekes eljátszani a gondolattal, mi lett volna, ha gyártásba kerül a Yeti platós változata. Csak a prototípusa készült el, és azt is csak most mutatták meg.

A Škoda már a Favoritból is épített platós változatot, de az utódja, a Felicia pick-upja vált a legismertebbé, különösen annak Fun változata, egy érdekes szabadidő-autó, ahol a platóra nyitott második üléssoron szellősen utazhatnak a hátul ülők. A platós Feliciát még a Volkswagennek is kölcsönadták, a kilencvenes években Caddy néven árulták.

Most egy egészen érdekes prototípust vett elő a raktárából a Škoda. A Yeti pick-upnak még csak a létezéséről sem tudtunk korábban, pedig a koncepciót 2012-ben építették, de végül nem mutatták meg sehol. Különös öszvérről van szó: az eleje Yeti, a hátulja pedig egy Caddy Maxi felhasználásával készült, miután az ablakokat és a tetőt eltávolították róla.

Az építés során a Yeti hosszát 4,22-ről 4,88 méterre, a tengelytávját 2,58-ról 3,01 méterre növelték, amivel a platója is jól használható méretű lett: 1,93 méter hosszú. A munkagépnek vagy szabadidős járműnek is beillő pick-upot hozzá illő motor hajtja:

a Yeti széles kínálatából a kétliteres TDI-t választották, méghozzá 170 lóerős teljesítménnyel.

Európában manapság már nem igazán mennek az önhordó karosszériás pick-upok, az utolsó talán a Fiat Strada volt, amit kapni lehetett, ezért a platós Yeti végül nem került sorozatgyártásba.

A pick-uppal együtt a Yeti két első koncepcióját is megmutatta újra a Škoda,

a kéket a genfi, a narancs kabriót a frankfurti autószalonra vitték el 2005-ben.

A két koncepció, amivel beharangozták a Yeti érkezését

A két koncepció tele volt okos ötletekkel, amiket nem váltottak valóra. Például ilyen a szélvédőoszlopba rejtett ablaktörlő,

a két részben nyitható csomagtérajtó, amelynek alsó része padként vagy kerékpártartóként is használható,

vagy a hűthető italtartó és a kivehető navigációs rendszer. A Yeti rendhagyó formáját szokni kellett, de a márka első szabadidő-autója praktikus és variálható lett, utódja Karoq néven jelenleg is kapható.

A koncepcióautó és a gyártásba került Yeti

Ez is érdekelhet:

A Skoda egyik legőrültebb autója volt a Felicia Fun

A kabrióvá alakítható pick-up igazi ritkaság.

Nem állhatna ennél jobban a plató a Škoda Kodiaqnak

Elég menőre építettek át egy példányt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
17% Naná, és nagyon keményen.
34% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés