A Škoda nevéről nem a pick-upok jutnak eszedbe, de érdekes eljátszani a gondolattal, mi lett volna, ha gyártásba kerül a Yeti platós változata. Csak a prototípusa készült el, és azt is csak most mutatták meg.

A Škoda már a Favoritból is épített platós változatot, de az utódja, a Felicia pick-upja vált a legismertebbé, különösen annak Fun változata, egy érdekes szabadidő-autó, ahol a platóra nyitott második üléssoron szellősen utazhatnak a hátul ülők. A platós Feliciát még a Volkswagennek is kölcsönadták, a kilencvenes években Caddy néven árulták.

Most egy egészen érdekes prototípust vett elő a raktárából a Škoda. A Yeti pick-upnak még csak a létezéséről sem tudtunk korábban, pedig a koncepciót 2012-ben építették, de végül nem mutatták meg sehol. Különös öszvérről van szó: az eleje Yeti, a hátulja pedig egy Caddy Maxi felhasználásával készült, miután az ablakokat és a tetőt eltávolították róla.

Az építés során a Yeti hosszát 4,22-ről 4,88 méterre, a tengelytávját 2,58-ról 3,01 méterre növelték, amivel a platója is jól használható méretű lett: 1,93 méter hosszú. A munkagépnek vagy szabadidős járműnek is beillő pick-upot hozzá illő motor hajtja:

a Yeti széles kínálatából a kétliteres TDI-t választották, méghozzá 170 lóerős teljesítménnyel.

Európában manapság már nem igazán mennek az önhordó karosszériás pick-upok, az utolsó talán a Fiat Strada volt, amit kapni lehetett, ezért a platós Yeti végül nem került sorozatgyártásba.

A pick-uppal együtt a Yeti két első koncepcióját is megmutatta újra a Škoda,

a kéket a genfi, a narancs kabriót a frankfurti autószalonra vitték el 2005-ben.

A két koncepció, amivel beharangozták a Yeti érkezését

A két koncepció tele volt okos ötletekkel, amiket nem váltottak valóra. Például ilyen a szélvédőoszlopba rejtett ablaktörlő,

a két részben nyitható csomagtérajtó, amelynek alsó része padként vagy kerékpártartóként is használható,

vagy a hűthető italtartó és a kivehető navigációs rendszer. A Yeti rendhagyó formáját szokni kellett, de a márka első szabadidő-autója praktikus és variálható lett, utódja Karoq néven jelenleg is kapható.

A koncepcióautó és a gyártásba került Yeti

Ez is érdekelhet:

A Skoda egyik legőrültebb autója volt a Felicia Fun

A kabrióvá alakítható pick-up igazi ritkaság.

Nem állhatna ennél jobban a plató a Škoda Kodiaqnak

Elég menőre építettek át egy példányt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés