A gyorshajtás helyett a nem megfelelő követési távolság a balesetek elsőszámú forrása a német rendőrök szerint. Most megmutatják, hogyan ellenőrzik.
A sebességhatárok betartása még nem elég, megfelelő követési távolságot is kell választani ahhoz, hogy biztonságos legyen a vezetés. Németországban, ahol az autópályák nagy részén nincs sebességkorlát, szigorúan ellenőrzik a követési távolságot, és a bajor rendőrség most egy példán keresztül azt is megmutatta, hogyan.
A legutóbbi ellenőrzésen egy autós a mérés szerint 14 méteres követési távolságot tartott 153 km/órás sebességnél, ami egészen egyszerűen nem elég. Nem nehéz kiszámolni, hogy
ilyen tempónál egy másodperc alatt 42,5 métert tesz meg az autó, azaz még bőven a reakcióidő alatt ütközik, ha az elöl lévőnek fékeznie kell.
A hátul haladó autóst 320 euróra, azaz 108 ezer forintra büntették, továbbá két pontot kapott, és két hónapra eltiltották a vezetéstől. A kétórás ellenőrzés alatt 14 sofőrrel szemben intézkedtek. A rendőrség hozzátette, hogy ebben az esetben két másodperces, de legalább 76 méteres követési távolság lett volna megfelelő.
A német rendőrség szerint nem a gyorshajtás, hanem a helytelen követési távolság megválasztása a balesetek elsőszámú forrása.
Egyszerűen megjegyezhető szabály, hogy a km/órában mért sebességed számának a fele legyen a követési távolság méterben, például 120 km/óránál 60 méter. A két másodpercet pedig könnyen ellenőrizheted az út mellett lévő oszlopok, táblák segítségével.
A büntetést is ez alapján számolják: ha 130 km/óra felett a sebességed felét jelentő ideális követési távolság felét tartod meg (például 130 km/óránál 65 méter helyett kevesebb, mint 32 métert), akkor 100 euróra büntetnek, ha csak a harmadát, akkor 240 euróra, és egy hónapra el is tiltanak, ha pedig csak az egytizedét – ami a fenti esetben kevesebb, mint 8 méter lett volna –, akkor 400 euró és 3 hónap eltiltás a büntetés.