A német autógyártó három villanyautós céggel is leszerződik, hogy ne kelljen büntetéseket fizetnie a hagyományos autói után.
Az alapállás a következő: az Európai Unió olyan szén-dioxid-kibocsátási előírásokat vezetett be, amelyeket hagyományos benzines és dízel motorokkal gyakorlatilag nem lehet teljesíteni. A vevők viszont továbbra is szeretnének hagyományos benzines és dízel autókat venni, mert egyrészt még nem sokan bíznak a plug-in hibrid és full elektromos technikában, másrészt olcsó elektromos vagy plug-in hibrid autó nincs, szóval aki olcsó új kocsit keres, vagy nem telik neki drágára, az, amíg lehet, benzinest vagy dízelt vesz és kész.
A gyártók pedig boldogan gyártják és értékesítik tovább a hatalmas pénzeken kifejlesztett hagyományos motoros kocsikat is, amíg van rá kereslet. De trükköznek is, hogy ne kelljen büntetést fizetniük (pontosan a büntetés összegével megdrágítaniuk az autókat) a 95 g/km-es CO2-kibocsátási határérték túllépése miatt. Ez a trükk a leszerződés egy villanyautó-gyártóval arra, hogy az ő nulla kibocsátású autóik nulla kibocsátásával szépítsék meg a saját benzines vagy dízel autóik kibocsátási statisztikáját. A trükk egyébként nem is annyira trükk: a CO2-emissziós kvótavásárlás az autóiparban olyan kiskapu, amit az EU direkt hagyott nyitva.
Nem is a Volkswagen-csoport az egyetlen autógyártó, amely idegen elektromos márkákkal üzletel a CO2-emisszió ügyében. Viszont tudomásunk szerint ő az egyetlen, akik rögtön három E-autó-gyártóval is leszerződött. Sőt, igazából néggyel.
Az Aiways, a LEVC és a Next E.Go Mobile Európában értékesített villanyautói vagy plug-in hibridjei ugyanis december óta mind a benzines vagy dízel Golfok, Passatok, A6-osok és Lamborghini Huracánok füstölését teszik olcsóbbá a saját nem-füstölésükkel. És ehhez jön még a kínai SAIC elektromos MG modelljeinek nem-füstölése is, de ez igazából családi ügy, mert az elektromos MG a Volkswagen kínai leányvállalatának és a SAIC-nak közös joint venture projektje.
Az Aiways egy kínai cég, amely most próbál szerencsét az európai piacon. Az LEVC egy brit székhelyű de szintén kínai tulajdonú cég, amely a klasszikus londoni taxik dizájnjával próbál a kontinentális Európában is vevőket szerezni hatótávnövelő benzinmotorral felszerelt elektromos autóihoz. A Next e.GO pedig egy 2015-ben indított német startup, amely tavaly április óta árulja elektromos kisautóit.
Hogy miért nem a Teslával szerződött a VW? Hát mert a Tesla már foglalt: az ő Európában eladott elektromos autói a Fiat-Chrysler CO2-kibocsátási adatait szépítik meg.
(Automotive News)
Pedig nem olyan rossz az az ID.3 – de nem tudja elvinni az összes benzines vagy dízel VW-t, Audit, Seatot, Lambót, Bentley-t, Skodát, Bugattit a hátán: