Menetrendszerinti járaton nem próbálnánk ki, amit ezzel a BKV-kék Ikarusszal bemutatott a sofőr, de éppen azért a Hungaroring tanpályáján gyakorol, hogy forgalomban hasonló már ne forduljon elő.

A hetvenes évek óta több mint 72 ezer példány készült az Ikarus szóló városi buszából, és a 260-as széria példányai a mai napig futnak az utakon. A 11 méter hosszú és üresen is 9 tonnás busznak hivatalosan 22,5 méter a fordulóköre, de ennél sokkal kisebb helyen megfordul a következő videón.

A felvétel a buszsofőröknek szervezett vezetéstechnikai képzésén készült a Hungaroring tanpályáján, és éppen azért gyakorlatoznak így a jéghez hasonlóan csúszós fellocsolt műgyantán, hogy ne akkor kelljen kipróbálni ezt a manővert, amikor még száz utas kapaszkodik a fedélzeten.

(Nyitókép: Wikipedia)

Ez is érdekelhet:

Ferihegyre került az egyik legkülönlegesebb Ikarus busz, a PALT

Járműtechnikailag érdekes, légiközlekedési szempontból csőd, ma viszont már Ikarus-történeti kincs.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés