A Ferrari ötágú csillaga, 1973

Az ötágú csillagos dizájn 1973-ban a küllős felniket váltotta a Ferrarinál, a Dino 308 GT4 bevezetésével. Ám csak később, a nyolcvanas évek poszterhőseivel vált igazi klasszikussá, hiszen 16 colos verziója került a Ferrari 288 GTO-ra, majd utódjára, a legendás F40-re is. A könnyűfém felniket a Speedline gyártotta, azóta sokan lemásolták, a Speedline pedig Mistral néven egészen a kilencvenes évek végéig forgalmazta. Természetesen a német tuningőrültek erre is lecsaptak, láttam már Golftól kezdve S-osztályos Mercedesig mindenen. Szerintem az eredetit Volkswagenek helyett inkább olasz youngtimerekre érdemes rakni, kisebb méretben egy Fiat X1/9-en jól is néz ki, és még enyhén önironikus is. A HRE modern verzióját ezzel szemben szívesen látnánk egy Ferrari 458 Italián!

A Lamborghini ötlyukú sajtja, 1978

Bár a Countach első szériája még nem, a továbbfejlesztett LP400S már ezekkel a kerekekkel gördült le a gyártósorról. Érdekessége, hogy az első ötven autóra még magnézium felnik kerültek, melyeknek darabja kétezer dollárba került (ez mai árfolyamon nagyjából hétezer dollár)! A minőségi biciklialkatrészeiről híres Campagnolo gyártotta őket, és lamborghinis körökben Bravóként ismertek. Ami a modern felhasználását illeti, ez az a kerék, amit nyugodtan használhat a német autós színtér, hiszen mint minden, ami Lamborghini, ez is annyira extravagáns, hogy az ilyen őrületet már csak fokozni illik, mondjuk egy porig ültetett A6-os Audival. Hogy az új ementálik jól mutatnának bármelyik fiatal nagylambón, nem is kérdés!

A Porsche arany pókhálója, 1977

A BBS RS felnije valószínűleg több fékbetétport látott, mint az összes többi versenyfelni típus együttvéve. Számos egyéb gyártó mellett a Porsche szinte összes versenyautóján ez volt a hetvenes-nyolcvanas években, köztük a méteres lángokat köpő turbós szörnyetegen, a 935-ön is. Bizony, a Subaru ralis kalandjai előtt is létezett legendás arany felni! A BBS klasszikusa az egyik legszélesebb körben használható dizájn, gyakorlatilag lehetetlen vele mellé nyúlni, a Lada Samarától a Honda Prelude-ig mindenen jól néz ki. Sok autónak nem is kell több, csak egy szett pókhálós BBS. Bár utcai Porschéra inkább raknék egy szett Fuchs felnit, egy versenymodell esetén egyértelmű választás a BBS, így a HRE ezzel sem lőtt mellé. Ilyen szeretett klasszikusokkal nehéz is lett volna!

A végén pedig nézzük meg, hogy készül egy HRE Vintage felni!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában