Ha bővül a család, akkor egyértelmű, hogy kombit keresel. De ne gondold, hogy csak unalmasat választhatsz: a most egyszerre három méretben is bemutatott Renault-kombik között jó néhány sportos GT-t is találsz.

Sorra érkeznek az újabbnál újabb Renault-modellek, talán még soha nem volt ennyire friss a franciák kínálata. Az iramot jól mutatja, hogy most egyszerre három típust vezettek be a magyar piacra, és mind a három kombi. Apukák, ezt a kínálatot nézve még nem volt ilyen jó dolgotok!

Ha most várjátok az elsőt, akkor nem egy hatalmas családszállítóval kell kezdeni, a Clio Grandtour remek választás lesz.

Nincs sok kombi ekkora méretben, a Renault mellett a Škoda Fabia, Seat Ibiza és Lada Kalina kapható nagy csomagtérrel, a Clio esetében egyébként 443 literes helyre pakolhatsz. Mindegyik közül a Renault néz ki a legvagányabban, főleg most, hogy akár teljesen LED-es fényszóróval is rendelhető, ami igazán nem gyakori a kisautók között, ahogyan a Bose hifi sem. Ha pedig a párod még nem gyakorlott a vezetésben, akkor tolatóradar, visszagurulás-gátló és holttérfigyelő segíti, de automata parkoló rendszer is van, ami párhuzamosan és merőlegesen is képes beállni. A motorok nem változtak: az 1,2-es, 73 lóerős és 0,9-es, 90 lóerős benzines, valamint az 1,5-ös, 90 vagy 110 lóerős dízel is jó ismerős. De van egy titkos tipp: az 1,2 literes, turbós benzines 118 lóerővel, ami mostantól kézi váltóval is kapható. A GT Line csomaggal megvadított, 17 colos kerékkel és sportüléssel szerelt Clio fürgén szedi a lábát, a fémgombos váltókar határozottan kattintható, így nem kell azt érezned, hogy lemondasz valamiről, csak azért, mert kombit vettél.

Ha a Megane kerül szóba, akkor már gyakorlott családos vagy. Így van ezzel a típus minden vásárlója: a Renault kompaktjából minden itthon eladott öt példányból négy kombi.

Az új Megane Grandtour pedig nem csak az egyik legszebb a kategóriában, de az egyik legnagyobb is. A csomagtartó alapból 521 literes, és ha ez nem elég, a hátsó ülések előredöntésével (ezt a csomagtér felől is indíthatod) már 1695 literes lesz a tér. Sőt, a jobb első ülés lehajtásával 2,7 méter hosszú tárgyakat is szállíthatsz, nincs olyan IKEA-bútor, ami kifogna rajtad. A Grandtour kínálata megegyezik az ötajtóséval, és ez igazán jó hír számodra, ugyanis azt jelenti, hogy a Megane kombijából is van GT kivitel. Az 1,6 literes, turbós benzines 205 lóerős, amivel már egy Golf GTI mögött sem kell elbújnod, és ha számít a fogyasztás, vagy egyszerűen csak nem akarsz gyakran tankolni, akkor lesz egy 1,6 literes turbódízel is, két turbóval, 160 lóerővel. A Megane Grandtour pedig tud valamit, amit egyik más kombi sem ebben a méretben: a 4Control rendszerrel a hátsó kerekek is kormányzottak. Kis tempónál kisebb körön fordul az autó, kanyarban kevesebbet kell fordítani a kormányon, az autópályán pedig olyan stabil, mintha sínen menne. Még hogy unalmas lenne az apukák élete!

De ha nem mindig a száguldásra vágysz, hanem már nyugodtabb mederbe ért az életed, akkor a Talisman kombiját neked találták ki.

A legnagyobb Renault elképesztően jól néz ki a C-alakú LED-es fényszórójával és a széles hátsó lámpájával, ami a Grandtour kivitelen is rajta van. 4,9 méteres hosszával pedig hatalmas is, ezzel a prémiummárkák mellé is büszkén oda lehet állni. A hat centis hossznövekedés egyben azt is jelenti, hogy elég nagy a raktér: 572 literes mérete ugyan kicsivel kisebb, mint a lépcsőshátúé, de a hátsó üléseket ledöntve már 1681 literes a tér. A Talisman Grandtour csomagtere láblendítéssel is nyílik, ha tele van mindkét kezed, és ügyesen be lehet állítani, milyen magasra nyíljon, ha alacsony a garázsod. Belül is hatalmas az autó: a hátsó lábtér olyan nagy, hogy a kamasz gyerekeid sem panaszkodnak majd, ráadásul egész úton csendben lesznek, mert a két USB-s töltővel sosem fog lemerülni a mobiljuk. Ez a legkényelmesebb Renault, ami a vezetésére is igaz: az 1,6 literes, turbós benzines vagy dízelmotorok jól viszik, ehhez is elérhető a 4Control négykerék-kormányzás, és adaptív tempomat is van, ami autópályán tartja a követési távolságot az előtted haladótól. Családi autóból tehát most már minden igényre találsz megoldást a Renault-nál, de ha a kombi nem a te stílusod, akkor sem kell sokat várnod: még az idén jön a lépcsőshátú Megane GrandCoupé és a crossover stílusú új Scenic, akár hét üléssel is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában