Az UX egyedi dekorációjában "az amerikai indián őslakosok törzsi jelrendszerét" kellene felfedeznünk.
Az idén tavasszal bemutatott "első tetovált autó", a Claudia De Sabe brit tetoválóművész által feldíszített Lexus UX akkora sajtóvisszhangot keltett, hogy a márka úgy döntött, nyilvános pályázatot ír ki egy újabb UX különleges testfestésére. Az első tetovált UX így nézett ki:
A beérkezett pályamunkák közül Kyra Cleeton grafikus tervét valósították meg. A dekoráció alapja az amerikai indián őslakosok törzsi jelrendszere volt, a tervnek a döntőben összesen hét másik versenyző alkotásával kellett megmérkőznie, ahol a szavazást egyenes kieséses rendszerben, a Facebookon és az Instagramon tartották. A 19 éves Kyra elképzeléséről professzionális fotósorozat készült, majd a mintát átlátszó fóliára vitték fel, végül pont úgy simították rá az UX karosszériájára, ahogy a budapesti taxik többségét sárgítják be szolgálati éveikre.
Az indián motívumok nem csupán véletlenszerűen szerepelnek az elkészült műben, mindnek jelentése van. A legismertebb talán az álomcsapda, egy olyan talizmán, amely az indián hitvilág szerint megóv a rossz álmoktól.
A nyilak többféle üzenetet is hordozhatnak attól függően, hogy merre mutat a hegyük. Ha balra, akkor a gonoszt hivatottak elijeszteni, amikor pedig jobbra, akkor a védelmet jelentik. A lefelé mutató nyílvessző a békét szimbolizálja, a fejdísz a bátorságot és az erőt testesíti meg, a farkas pedig az amerikai őslakosok számára az erős vezetői hajlamot és a spirituális állatvilágot jelképezi.
Kyra elmondása szerint nem egy életnagyságú UX-en dolgozott, hanem a laptopján, s ez komoly kihívást jelentett. Folyamatosan zoomolgatnia kellett ugyanis a tervezőprogramban, hogy egy-egy elkészült részlet után egészében is megnézhesse az arányokat és felmérje az összhatást. „Nagyon sokat tanultam a tervezés során a méretekről, arányokról, s ehhez különösen jó alany volt a Lexus UX, amelynek karosszériája tele van ívekkel és törésekkel” - tette hozzá.