Nemcsak a sportkocsik vagy a luxuslimuzinok kelthetik fel benned az „azonnal akarom” érzést, kompakt méretben is születtek vonzó formatervek. Mutatjuk az öt kedvencünket az utóbbi évekből.

Alfa Romeo Giulietta

Biztos lehettél benne, hogy lesz egy olasz autó a listán, méghozzá egy Alfa Romeo, és igazad lett. Az olaszok mesteri érzékkel rajzolják a formákat, és erre az egyik legjobb példa a csinos Giulietta, amiről nehezen mondanád meg, hogy 2010-ben, azaz hét éve mutatták be, mert még mindig irtó jól néz ki.

A formájáért Lorenzo Ramaciotti felelős, aki a Pininfarina stúdióban kezdte a karrierjét, és olyan Ferrari-remekműveket köszönhetünk neki, mint a 456 GT, az 550 Maranello, a 360 Modena, az F430 és a 612 Scaglietti. Ilyen referenciával nem csoda, hogy a Giulietta is ennyire szexi lett.

Mazda3

Szép formákat rajzolni persze nem csak az olaszok tudnak, de ha valakiről, akkor a japánokról gondoltad volna a legkevésbé, hogy értenek a dizájnhoz. A funkcionális tárgyakban nagyon otthon vannak, de a japán autók formájáért nem nagyon lehetett rajongani. Egészen mostanáig.

A legújabb Mazda3 formáját nagyon odatették. A dizájn neve Kodo, a mozgás lelke. Hogy megértsd, mit jelent ez, az autó formatervezője, Koicsi Tabata szerint a vonalvezetése olyan erőteljes, mint az atléták és a gepárdok alakja mozgás közben. Most, hogy mondja, lehet benne valami.

Infiniti Q30

Még egy japán autó, ami helyett kapott a listán, és ha megnézed a képeket, rájöhetsz, hogy nem véletlenül. A Q30 az Infiniti első kompakt autója, és a japán luxusmárka már elsőre emlékezeteset alkotott ezzel a szoborszerűen hullámzó formatervvel.

A vonalakért a kubai származású Alfonso Albaisa felel, aki már a Nissannál olyan tanulmányautókat tett le az asztalra, hogy Infiniti emblémával simán gyártásba lehetett volna őket adni. A Q30 formája azért is nagyszerű, mert úgy tud sportos lenni, hogy magasabb a konkurenseinél.

Opel Astra GTC

Nem gondoltad volna, hogy egy Opelt is beválasztunk a legszexibb kompakt autók közé? Pedig az Astra GTC formája magáért beszél. Ha nagyon akarták volna, akár kupénak is nevezhették volna a németek, olyan áramvonalas külsőt adott neki a tervezője, Uwe Müller.

Szinte egyetlen egy eleme sem közös a cégautósok kedvenc ötajtós Astrájával, annál jóval sportosabb a kiállása. 20 colos kerekein és az Opel nagy dobásával, az elöl ülők feje fölé nyúló panoráma-szélvédővel lenyűgöző látvány. Mi a 280 lóerős OPC-t kérnénk csomagolni, de ebben az alapkivitelben is jöhet.

Mercedes-Benz CLA

Itt egy autó, amiről nem mondanád meg, hogy mekkora, amíg csak képen láttad. A CLA úgy néz ki, mint egy nagyobb Mercedes-limuzin, pedig minden méretével beillik a kompaktok közé. De az, hogy olyan, mintha egy kicsinyített CLS lenne, nagyon jól áll neki.

Robert Lesnik tervezte, egy szimpatikus szlovén, aki olyan Mercedeseket is papírra vetett, mint az új C- és S-osztály, vagy a mesteri AMG GT, de előző munkahelyén a Volkswagen Sciroccót is neki köszönhetjük. Már küszöbön az utódja, amiről mutattak egy koncepciót, és eszerint az új CLA is megtarthatja a helyezését ezen a listán.

Szerinted melyik a legszebb kompakt autó közülük? Ha nem találod itt a kedvencedet, írd meg kommentben!

És ezt olvastad már?
Mit tud az ötödik generációs hibridcucc a Toyota Corollában?