Kissé neccesnek érezzük az egykori világbajnok kijelentését és nem csak azért, mert mindössze három futam ment le az új idényből, de végül is ő Forma–1-es világbajnok, nem mi.

Merész kijelentéssel állt elő az 1997-es Forma–1-világbajnok, a sportág megmondóemberének számító Jacques Villeneuve, amikor az új idény mindössze három futama után azt a következtetést vonta le, hogy

„a Ferrari nagyon gyors, valójában ők lettek az új Mercedes”.

Az persze teljesen igaz, hogy az eddig látottak alapján a Ferrari világbajnok rakott össze, azonban ne felejtsük el, hogy húsz futam még hátra van a szezonból, és arról se feledkezzünk meg, hogy a Mercedes zsinórban nyolc évig volt egyeduralkodó, így velük egy szintre emelni az olasz istállót még akkor is kissé necces lenne, ha az idény végén világbajnoki címet szereznének Charles Leclerc-ék.

Villeneuve szerint is a Red Bull az egyetlen csapat, ami képes felvenni a versenyt a Ferrarival, de úgy látja, hogy a megbízhatósági gondok miatt sok jóban nem reménykedhetnek az idényben, nehéz év vár rájuk:

„A Red Bull érezhetően frusztrált. (...) A pilótáiknak az első négyben kellene lenniük, a konstruktőröknél pedig a második helyen kellene állniuk, de messze vannak ettől. Nagyon sokba kerültek azok a kiesések.”

A konstruktőri pontversenyt három futam után a Ferrari vezeti 104 pontjával, előnyük a második Mercedesszel szemben 39 pont, míg a harmadik Red Bullt 49 ponttal előzik meg – vagyis az olaszok előnye tetemes.

(Forrás: gptoday.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Megnéztük, mennyire (nem) sikerült alkalmazkodni az F1 új korszakához a csapatoknak

Három futam ment le és még húsz van hátra az idei szezonból, vagyis nagyon merész dolog lenne messzemenő következtetéseket levonni az idény ilyen korai szakaszában, de azért már így is van némi rálátásunk arra, hogyan tudtak vagy éppen nem tudtak alkalmazkodni a csapatok a Forma–1 új korszakhoz.

George Russell rendesen megforgatta a kést a Red Bullban

Kétségtelenül helytálló a Mercedes pilótájának meglátása.

Egy 700 forintos alkatrész vágta haza Fernando Alonso dobogós esélyét

Teljesen érthető a kétszeres világbajnok Alonso frusztráltsága.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés