A Jaguar legalább annyira ismert márka a motorsportban, mint amennyire a luxusautók között, és éppen hetven éve annak, hogy az első igazi sportautójukkal győzelmeket arattak. Most ennek emlékére építettek raliautót a nyitott tetős F-Type-ból.
1948-ban több ralit is megnyert az XK120, ami a Jaguar első igazi sportautója volt, 3,4 literes, 162 lóerős hathengeressel. A brit márka nincs mindig jelen a motorsportban, de sportautót azért tartanak a kínálatban, jelenleg éppen az F-Type-ot, ezért az évforduló emlékére ezt építették át versenyautóvá. Hogy érdekesebb legyen a dolog, nem a kupét, hanem a kabriót vették alapul.
A fehér F-Type mindent megkapott, amire az FIA előírások szerint szükség van:
bukókeretet, kagylóüléseket, hatpontos biztonsági öveket, tűzoltó készüléket és még egy csinos lámpasort is a motorháztetőre. A szabályoknak felel meg a motorja is, a kétliteres, négyhengeres turbós benzines, ami 300 lóerőre képes.
A szellős Jaguar versenyautót a dél-walesi murvás pályákon próbálták ki, és bár nem sok értelmét látjuk egy nyitott autónak egy poros szakaszon, de kétségkívül látványos a dolog. A Jaguar nem tervez többet építeni belőle, de a két prototípus több eseményen is feltűnik majd.