A prémium középkategória legjobbjai, az Audi A4, a 3-as BMW és a Mercedes C-osztály ellenfeleként mutatta be a Jaguar az XE-t, most pedig kijött a ráncfelvarrott kivitele, ami a komolyabb külső mellé az I-Pace mintájára átalakított belsőt kapott.
2014-ben jelent meg a Jaguar középkategóriás szedánja, ami még mai szemmel is vonzó, de a naptár szerint itt volt az ideje a ráncfelvarrásnak, ezért mégis csak változtattak rajta valamit. Újak a teljesen LED-es fényszórók és hátsó lámpák, amivel még dögösebb lett az XE. A sportos R-Dynamic kivitele pedig krómozott helyett sötét hűtőmaszkkal mutatja meg, milyen a Jaguar sportos oldala.
A legtöbbet az XE belső tere változott, és igazából szüksége is volt rá,
hiszen már a megjelenése idején sem számított forradalminak. Időközben a Jaguar olyan modellekkel jött ki, mint az I-Pace, és éppen ennek a kialakítása ihlette a megújult XE berendezését. A középkonzolra például éppen olyan dupla képernyő került, mint az elektromos crossoverben.
Új a kormánykerék és mögötte a 12,3 colos színes képernyős műszeregység, és úgy tűnik, hogy a Jaguar egyre több típusában cseréli le a modernnek szánt forgótárcsás váltógombot az F-Type hagyományos váltókarjára. Jobb minőségű anyagokat is ígérnek, újdonság még a vezeték nélküli mobiltöltés és a kamera képét mutató belső visszapillantó tükör.
A motorkínálat kizárólag négyhengeresekből áll, ami ma már nem is olyan nagy meglepetés.
A kétliteres Ingenium benzinmotor 250 és 300 lóerővel rendelhető, az utóbbi összkerékhajtással 5,7 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra az autót. Az egyetlen dízel egyelőre a 180 lóerőre és 430 Nm-re képes négyhengeres, 4,9 l/100 km fogyasztással.