Ha klasszikus Jaguar-sportkocsiról van szó, akkor neked is az XJ220 juthat eszedbe, pedig volt egy rövidéletű elődje is, az XJR-15, amiből most egy kivételes példány került eladósorba.
A nyolcvanas évek végén egyre sikeresebb volt a motorsportban a Jaguar, Le Mans-ban is nyertek, és úgy döntöttek, hogy ennek a versenyautójuknak az alapjára építenek egy utcai sportkocsit is a szupergazdagoknak. Ez lett az 1990-ben bemutatott XJR-15.
Az áramvonalas formát az a Peter Stevens álmodta meg, aki utána a legendás McLaren F1-et is megalkotta. A könnyűszerkezetes építésmódnak köszönhetően mindössze 1050 kilogrammot nyomott a Jaguar, ezért képzelheted, hogyan ment egy tizenkét hengeres motorral.
A 6 literes V12-es 450 lóerős teljesítményt és 570 Nm nyomatékot adott le, amivel 3,9 másodperc alatt gyorsult százra és 307 km/óra volt a végsebessége. 1990-ben ez egészen elképesztő volt, de csak addig, amíg az XJ220 meg nem döntötte a 321 km/órás csúcssebességével.
1992-ig mindössze 53 példány készült, aminek nagy része gyűjteményekbe, garázsok mélyére került. De néha felbukkan egy, mint a képeken látható, 1991-es gyártású XJR-15 is, ami tökéletes állapotban van, nem csoda, hiszen csak 2253 kilométert futott.
A korabeli Mazda 626-ról származó hátsó lámpától eltekintve igazán izgalmas a V12-es Jaguar formája, különösen az ívelt övvonal és az üvegbuborékra emlékeztető pilótafülke. Egyértelműen az azonnal kéne kategória, a bökkenő csak az, hogy 500 ezer dollárt kérnek érte.