A világ legszebb autójának tartott E-Type utódjaként jelent meg 1975-ben az XJS, ami a következő húsz évben a Jaguar csúcsmodelljének számított. A típusból hivatalosan sosem készült kombi, de egy brit műhelyben építettek néhány tucatot belőle.

1968-ban alapították a Lynx műhelyét, amely eleinte Jaguar C-Type és D-Type versenyautók szervizelésével foglalkozott, később saját replikákat is építettek. 1980-ban az E-Type utódjának szánt XJS alapjára terveztek kabriót, majd két évvel később bemutatták a teljesen egyedi formájú sportkombit, amely a Lynx Eventer nevet kapta.

A shooting brake kategóriás Jaguar átépítése az autó árának mintegy harmadába került, amivel tágasabb lett a hátsó üléssor, jelentősen nőtt a csomagtér mérete, amit a hátsó támlák síkba hajtásával lehetett tovább növelni. Az eltérő karosszériához a futóművet is áthangolták, és a Lynx autója még könnyebb is lett a széria Jaguarnál.

A hathengereseken kívül a V12-es XJS-ből is építettek kombit, és a képeken látható példány is ilyen, a végsebessége tehát ennek is elérte a 250 km/órát. A kilencvenes évek közepéig gyártott XJS átépítését nemcsak újonnan, hanem használtan is vállalták, így 2002-ig összesen 67 darab Eventer került ki a Lynx műhelyéből.

A képeken látható, hibátlan állapotú, időközben balkormányosra átalakított példány a Bonhams monacói árverésére kerül, ahol 75-95 ezer euró, azaz 23-30 millió forint közti összeget, tehát egy vadonatúj, gazdagon felszerelt Jaguar XF Sportbrake árát várják érte.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés