A kilencvenes években két fantasztikus szuperautót is megálmodtak cseh tervezők. A V8-as motorral szerelt MTX Tatra és a jóval látványosabb formájú Innotech Mysterro sorsa is kudarcba fulladt.
1969-ben alapították a Metalex néven is ismert műhelyt Csehszlovákiában, ahol versenyautókat, majd később egyedi karosszériás és tuningolt utcai modelleket is építettek. Az MTX a nyolcvanas évek végén álmodott nagyot, amikor nyugati mintára egy szupersportautó építésébe fogtak. A Tatra V8 névre keresztelt prototípust 1991-ben a prágai autószalonon leplezték le.
A kétüléses szuperautó arányai valóban fantasztikusak voltak, 4,6 méteres hosszához 1,98 méteres szélesség és 1,16 méteres magasság társult. Az ajtók felfelé nyíltak, és
a rejtett fényszórók sem véletlenül lehetnek ismerősek, ugyanis a bukólámpák egyenesen a BMW 8-as sorozatáról származnak.
Az akkoriban nagynak számító 17 colos OZ Racing kerekekre elöl 245/40, hátul 335/35 méretű abroncsokat szereltek.
A legérdekesebb a motor, ami a Tatra 613-ban dolgozó léghűtéses erőforrás módosított változata volt,
az első prototípusban a 3,5 literes, kétkarburátoros V8-as teljesítménye 217 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 310 Nm, az ötfokozatú váltóval az MTX Tatra V8 már 6,2 másodperc alatt elérte a százas tempót, a végsebessége 246 km/óra volt.
Az építés közben folyamatosan fejlesztett prototípusok közül a másodikat már 3,9 literes, befecskendezős V8-assal szerelték, ezért 305 lóerőre és 365 Nm-re volt képes. 5,6 másodperc alatt érte el a százat, és a tervezője, Václav Král szerint
csak azért adtak meg 265 km/órát a végsebességének, mert nem találtak hosszabb futópályát a méréshez.
A csehek szuperautójának azonban volt néhány hátránya is,
az egyszerű belső térben a Favorit kapcsolói köszöntek vissza, az ablakokat nem tudták nyithatóra tervezni, és csak a harmadik prototípusba került szervokormány és légkondicionáló, addig izzasztó élmény lehetett az MTX Tatra V8 vezetése.
A Metalex egyben eladta volna a projektet, de a Tatrát nem érdekelte a sportkocsi.
A prágai autószalonon kétszáz megrendelés futott be, de csak négy példányt sikerült eladni. Pár évvel később került egy magánvállalkozó, aki beindította volna a százdarabos széria gyártását, de akkor egy tűz vetett véget az álmoknak.
Az MTX Tatra V8 három példánya ma is megvan, a pirosat és a fehéret magángyűjteményekben őrzik, de a feketét bármikor megnézheted a csehországi Lány városában található autómúzeumban.
Nem hinnéd el, de épp ez az a sportkocsi, ami Kanye West harmincperces klipjében, a Runawayben is szerepelt.
Csak pár évet kellett várni, és ismét feléledt a szuperautó-építési láz a cseheknél.
Az eredeti ötlet alapján az autóipari beszállító Innotech állt elő egy újabb modellel, amit 1995-ben a brnói autószalonon lepleztek le. A nyitott tetős Mysterro még feltűnőbb formája a korabeli Ferrari F50 és Lamborghini Diablo stílusát idézte.
A motorja már nem a Tatrától származott, a Corvette 5,7 literes V8-asát építették bele, 400 lóerővel és 520 Nm nyomatékkal már 280 km/órára volt képes. De nem ez volt a csúcsa az Innotech álmainak, hiszen előbb egy 7,7 literes, 500 lóerős V8-assal, majd
egy amerikai származású 9,6 literes, kompresszoros V12-essel képzelték el a szuperautót, akár 1000 lóerővel.
A futómű, a fékrendszer és a kormánymű és a Corvette-ből származott, ami megkönnyítette volna a sorozatgyártást. A tetőt azonban nem tudták megoldani, és nem voltak oldalablakok sem, ezért talán furcsa, de légkondicionálót építettek a prototípusba.
A 25 példányos kisszériás gyártás azonban befektetők híján elmaradt, és ez másodjára is véget vetett a csehek álmainak.
Az Innotech Mysterro egyetlen prototípusa többször is eladósorba került, jelenleg éppen egy angliai kereskedő hirdeti, aki 250 ezer eurót szeretne kapni érte. A cseh furcsaság hiába még csak 100 kilométert futott, azaz sosem használták igazán,
86 millió forintnak megfelelő összegért nagyon tehetős, és annál is elszántabb autógyűjtőnek kell lenni hozzá.