A Pirelli úgy tűnik, nem végzett túl jó munkát idén.

Az új szezon két hét múlva kezdődik, így már túl vagyunk jó pár nap tesztelésen is, aminek az egyik legfontosabb szereplője a gumik voltak. Hogy még izgalmasabbá tegyék az olaszok a versenyt, a Pirelli sokkal szélesebb kínálattal készült 2016-ra, ráadásul már nem csak két szett közül választhatnak majd futamonként a pilóták, hanem három közül. Az új ultra soft keverékeket pedig Barcelonában próbálhatták ki a csapatok, azonban a pilóták nincsenek megelégedve a gumikkal.

„Ezek a gumik nem nevezhetőek kifejezetten jónak – panaszkodott a háromszoros világbajnok, Lewis Hamilton szerdán. – Azt kívánom, hogy bárcsak meg se csinálták volna ezeket a gumikat, és a múlt évi abroncsokat kapnánk meg, mert ezek nem jók.”

Az Auto Motor und Sport német magazin úgy vallja, hogy tudja a választ arra, miért ennyire rosszak ezek az abroncsok. Szerintük szimplán annyi a probléma, hogy az autók már sokkal erősebbek, és nagyobb a leszorítóerejük, de a köridők mégsem annyira jók, mint kéne lenniük. Ez azért lehet, mert a Pirelli sokkal magasabb nyomással dolgozik, mint amilyen optimális lenne.

„Konkrétan olyan érzés ezeken a gumikon menni, mintha tojáshéjakon vezetnénk” – panaszkodott egy meg nem nevezett pilóta az ultra softokra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

További cikkeink a témában
Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre
Hirdetés