Gyorsan választ kapott a kérdéseire a Ferrari, és van öröm az ürömben.

A Spanyol Nagydíj 27. körére az éllovas Charles Leclerc hatalmas előnyt autózott össze az üldözőivel szemben – ami részben Max Verstappen kicsúszásának is volt köszönhető –, ám ekkor a semmiből egyszer csak lelassult a Ferrari, a monacóinak pedig az élről kellett feladnia a versenyt. Mindez, illetve a Red Bull kettős győzelme pedig azt jelentette, hogy Verstappen és az RB is átvette a vezetést a pilóták, valamint konstruktőrök között a világbajnoki tabellán – Ferrari azért így is talált pozitívumot a barcelonai futamban:

A leintést követően egyébként a Ferrari még nem tudta megmondani, hogy mi okozhatta a hibát Leclerc-nél, azóta viszont visszaszállították Maranellóba és mostanra kiderítették a probléma forrását – a maranellóiak ezt egy hivatalos közleményben tudtatták:

a turbó és az MGU-H (hőenergia-visszanyerő rendszer) sérült meg, ezek közül egyik sem javítható, vagyis mindegyik egységet cserélni kell.

Az öröm az ürömben, hogy nem tervezési vagy megbízhatósági gondok állnak a meghibásodás hátterében, hanem egyszeri műszaki hibáról van szó.

A szabályok értelmében minden versenyző három turbót és három MGU-H-t használhat fel büntetlenül az idény során, ha ennél többet vesznek igénybe, akkor az büntetést von maga után – Leclerc már kettőt elhasznált mindegyikből.

(Fotó: Scuderia Ferrari)

Ez is érdekelhet:

Pérez átverése is kellett Verstappen barcelonai győzelméhez

Pérez is nyilatkozott az ügyben, és ismét kiderült, hogy csapatjátékos.

{{https://player.hu/auto-motor-2/lewis-hamilton-ekszerbotrany

Visszatér az orosz–ukrán háború miatt menesztett orosz F1-es pilóta

Annyit elárulunk, hogy nem a Haashoz, sőt, nem is a Forma–1-be.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában