Biztosra ment a Fiesta megújításával a Ford, hiszen a népszerű formavilágot megtartották, de beletettek minden olyan extrát, amire csak vágyhatsz. Van sportos és luxusváltozata, és ha lehet, akkor a 140 lóerős motorral kérd, mert egy literből ennél több élményt egyszerűen nem lehet kihozni.

Mi jut eszedbe arról, hogy Ford Fiesta? Ha a vezetési élmény, akkor jó helyen jársz, de a formája is sokaknak bejött, ezért ebből indultak ki az új generáció tervezésekor. Már eddig is az európai piac egyik legkedveltebb típusa volt a Fiesta, de most teljes pályás letámadást terveznek, mert lesz sportos, szabadidős és luxusváltozata is, hogy mindenki megtalálja a neki tetszőt, tele olyan extrával, ami eddig inkább csak egy kategóriával feljebb volt megszokott.

Szóval ez itt a képeken a vadonatúj Fiesta, és a Fordnak is egy előtte-utána makettre volt szüksége, hogy megmutassa nekünk, tényleg az utolsó csavarig új a most bemutatott kiskocsi.

Ha eddig törted a fejed, akkor most eláruljuk: a lágyabb vonalú, széles hátsó lámpás részen van az új. Csinos és divatos darab, ami nemtől függetlenül mindenkinek tetszhet. Főleg akkor, ha megtudod, hogy hányféle különböző karaktere lehet a Fiestának.

Ott az alapmodell, amire nem vesztegették a szót, és a jól felszerelt, króm hűtőmaszkos Titanium, amit viszont eddig is egyre többen választottak. De akinek ez sem elég, annak már a Fiesta kínálatában is ott a Vignale, egyedi fényezéssel, 18 colos kerekekkel és V-mintás hűtőmaszkkal, meg az ST-Line, ami a Ford sportmodelljeinek hangulatát hozza, csak a plusz lóerők és persze a felár nélkül.

Szóval a Vignale az elegáns, az ST-Line a sportos karakter, és ebben a színben elég jól néz ki mindkettő.

De előbb a Titaniummal kezdtük az ismerkedést, amit a Fiesta kínálatában újnak számító 1,5 literes turbódízellel szereltek. Ugyan a dízel szekere egyre inkább kifelé áll Európából, még mindig népszerű választás, és ha ilyet szeretnél, akkor ne add alább a 120 lóerősnél. Ez a motor még a Kugát is elviszi a hátán, képzelheted, mire képes akkor a kisebb Fiestával. Bitang jól megy, és hiába tapostuk neki, nem fogyasztott 5,4 liternél többet, ami elég jól hangzik.

Ha nem szempont a fogyasztás, akkor inkább az 1.0 Ecoboost motort válaszd, ami az új Fiesta kínálatának derekát adja. Erről a motorról biztosan hallottál már, mert évről évre elnyeri az Év motorja díjat, és a Ford kisautójában a 100 és 125 lóerős mellett 140 lóerővel is kérhető. Naná, hogy ezt szerelték a menetpróbán lévő összes többi autóba, és nem kellett hozzá sok idő, hogy rájöjjünk, nagyon is jól tették.

Egy Focusban talán komikusan hangzik egy ezres motor, de egy kisautóhoz miért is ne ilyet kérnél, főleg akkor, ha turbóval ennyire jó erőben van. Itt még a hangja sem zavaró, főleg azért, mert nyugodt tempóban alig hallasz felőle, még autópálya-sebességnél is lehet beszélgetni a kocsiban. Persze kihúzatva már érzed, hogy háromhengeres, de nem a wartburgi módon, mert elég szépen megcsinálták a hangját.

A Fordok védjegye a vezetési élmény, és a kormányzás és a futómű ebben a Fiestában is nagyon rendben van.

Olyan direkt a kormány, hogy azonnal reagál a legkisebb mozdulatra is, ami Birgit néninek München-alsón nem biztos, hogy tetszeni fog, de mi nagyon élveztük. Úgy repíti az apró motor a Fiestát, hogy folyton azt vettük észre, már megint túlléptük a megengedett sebességet. Persze ehhez az is kellett, hogy a Ford éppen Valladolid környékére vigye a menetpróbát.

Bevallom, én még nem hallottam erről a spanyol városról, ami Madridtól kétszáz kilométerre északnyugatra van, de mostantól biztosan emlékezni fogok rá. Nem is az itt lévő borászatok miatt, hanem azért, mert hibátlan minőségű, elnyújtott kanyarokkal teli, és szinte teljesen üres utak vannak a környékén. Egy igazi sportkocsi illett volna ide, de azért a 140 lóerős Fiestával is jót lehetett autózni, ami 9 másodperc alatt van százon, és 202 km/óra a vége.

Előbb a Vignale változatot vezettük ezzel a legerősebb ezres motorral, és bár a 18 colos kerekek ellenére kényelmesen rugózott, de éppen ezért nem is tartott annyira jól a kanyarokban. Erre jelentett megoldást az utána próbált ST-Line kivitel, ami nem csak külsőségekben tér el tőle. Persze a külsőt veszed észre először, a fekete hűtőmaszkot, a légterelőket és a diffúzort idéző betétet a hátsó lökhárítóban. De az ST-Line hangolása is más.

A futóművét egy centivel leültették, és feszesebb rugókkal szerelték fel, ezért az ST-Line az igazi, ha a vezetési élményt keresed a Fiestában.

Ha csak egy kényelmes és jól felszerelt kisautóra vágysz, akkor inkább a Vignale a jó választás. A műszerfalát puha anyaggal borították, a kellemes tapintású bőrüléseket pedig hatszögletű varrás díszíti. Az alsóbb részen találsz keményebb műanyagokat is, de hiszen egy kisautóról van szó, ezen senki nem lepődik meg. A helykínálata is kisautós, bár hét centivel hosszabb az elődjénél, de inkább csak az első üléseken kényelmes. Ott viszont egy rossz szavad se lehet.

Csak azért nem kell többé nagyobb autót venned, hogy megkapd azokat az extrákat, amikre vágytál. Az új Fiesta tele van minden jósággal, például automata klímával, vezeték nélküli mobiltöltővel, télire fűthető szélvédővel és kormánykerékkel, tavaszra nyitható panorámatetővel. De a legjobb a B&O Play hifi, ami 675 wattos erősítővel és tíz hangszóróval úgy szól, hogy kisautóban ilyen hangzást még nem hallottunk.

Belül alaposabban átdolgozták a Fiestát, a korábbi helyére teljesen új műszerfal és kormánykerék került, ahol mindent elsőre megtalálsz. A középkonzol tetején ott a 8 colos érintőképernyő, ami élénk színű, jó felbontású, és a Ford legújabb infotainment rendszere fut rajta. A gyári menü is sokat tud, de Android Auto vagy Apple CarPlay segítségével a saját okostelefon funkcióit és navigációját is használhatod rajta. Az alapváltozat vevőivel se szúrtak ki, ők beépített telefontartót kapnak, és azon futhat a Waze.

A felszereltsége mellett a nagyobb kategóriás autókat idézi a Fiesta azzal is, hogy ha akarjuk, akkor leveszi a vállunkról a vezetés terhét. Van hozzá távolságtartós tempomat és sávtartó, aztán automata vészfékező gyalogosfelismerővel, de felismeri a táblákat és egymaga kapcsolgatja a távfényt is. Képes önállóan parkolni, és ha ilyenkor akadályt észlel, fékezéssel veszi elejét a koccanásnak, ami egy városban használt kisautónál elég hasznos lehet.

Még ez sem minden, mert hamarosan jön az Active változat, a Fiesta megemelt, szabadidős változata, és már belengették az új ST-t is, ami szintén háromhengeres, de 200 lóerős motort kap. Abból kiindulva, hogy a 140 lóerőssel milyet lehet autózni, alig várjuk. De a Fiesta már most is a vezetési élményével domboríthat a kategóriában, és innentől akár luxusváltozatot is rendelhetsz belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában