Spoiler: ugyanaz, ami az azt megelőző öt évben is.

A Volkswagen-csoport tavaly 10,97 millió járművet értékesített világszerte, 1,3 százalékkal többet, mint az előző évben, ezzel pedig zsinórban hatodik éve áll a vonatkozó lista élén. A második helyre nem sokkal lemaradva a Toyota futott be 10,74 millió eladott autóval, ami 1,4 százalékos növekedés, elsősorban a Lexus márka és az új RAV4 sikerének köszönhetően. A Toyota ezzel megelőzte a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetséget, aminek az eladásai 5,6 százalékkal 10,16 millió autóra csökkentek.

Egy kis érdekesség: az értékesített járművek száma alapján csaknem hét évtizeden át az amerikai General Motors vezette a ranglistát, amelyet 2008-ban taszított le a trónról a Toyota, azóta nem is került vissza az élre.

A világ autóipara ezzel együtt gondokkal küzd, 2019-ben 4 százalékkal kevesebb, 90,3 millió autót adtak el összesen, elsősorban a kínai és indiai piac visszaesése miatt, míg 2018-ban még 94,4 millió, a rekordnak számító 2017-ben pedig 95,2 millió autó kelt el világszerte.

A legnépszerűbb autótípusok

A típusok közt a Toyota Corolla számít a legnépszerűbbnek 1 236 380 darab eladott autóval, a listán harmadik a RAV4 (932 ezer) és nyolcadik a Camry (691 ezer). A legjobb Volkswagen a Tiguan a hatodik helyen (741 ezer), a Golf a kilencedik helyet foglalja el (688 ezer), a toplistára még két Honda, a Civic és a CR-V fért fel (821 és 819 ezer) a negyedik-ötödik helyen. A második a Ford F-sorozata, amiből több mint egymilliót vettek.

Az elemzők szerint a következő években folytatódhat ez a tendencia, ami a korábban riválisnak számító autógyártókat is újabb együttműködésre kényszeríti: egyesül a Peugeot és a Fiat-Chrysler, közösen fejleszt elektromos autókat a Ford és a Volkswagen, míg a BMW és a Daimler az autómegosztó szolgáltatások és az önvezető rendszerek területén fogott össze.

Európában még nem látszanak a visszaesés jelei,

2019-ben 1,2 százalékkal több, 15,3 millió autót adtak el összesen, ami hatodik éve növekedést jelent. Az eredményben azonban része van annak is, hogy a 2020-ra szigorodott emissziós normák bevezetése előtt készleteztek a kereskedők. 2021-re már nagy kihívást jelent majd megfelelni a 95 g/km széndioxid-kibocsátási átlagnak.

Európában is a Volkswagen-csoport adta el a legtöbb autót, 3,74 milliót 2019-ben, a PSA a második helyen áll 2,5 millióval, a Renault a harmadik 1,64 millióval. A sort a Hyundai-csoport (1,04 millió), a BMW (1,03 ezer), a Fiat-Chrysler (1,02 millió), a Daimler (970 ezer) és a Ford (980 ezer) folytatja.

Ez is érdekelhet:

70 éve így hódította meg az amerikaiakat a Volkswagen

1949-ben két Bogárral indult a történet.

(Forrás: MTI, fotó: Volkswagen Group)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában