Magyar Suzuki elosztóközpontjából hetente száz kamionnyi alkatrészt és kiegészítőt szállítanak kilencven országba világszerte. Több százezerféle terméket tárolnak az esztergomi Suzuki 6480 m2-es hazai, illetve a hozzá tartozó 34 000 m2-es külföldi autóalkatrész-ellátóközpontokban: autógumi, pollenszűrő, túrabot és kenyérpíritó is beszerezhető a raktárakból. Az esztergomi logisztikai központ működésének izgalmaiba Bonnár-Csonka Zsuzsanna vállalati kommunikációs vezető avat be.

Az ellátás motorja

Tavaly április óta cégünk tölti be a Suzuki Csoport európai alkatrész- és kiegészítőtartozék-bázisának szerepét. Mi kezeljük a Suzuki Angliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és itthon tárolt raktárkészleteit.

Mennyi az annyi?

Elképesztő forgalmat bonyolítunk 6480 m2-es, nagymértékben automatizált komplexumunkban. Átlagosan száz kamionnyi alkatrészt és kiegészítőt szállítunk kilencven országba hetente öt kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek.

Több százezerféle terméket tárolunk esztergomi és európai raktárainkban. A jelenleg gyártott modellekhez tartozó alkatrészek és kiegészítők mellett tartunk alkatrészeket régebbi Suzuki modelljeinkhez is, tizenkét évre visszamenően. Ez utóbbi egyébként törvényi kötelezettségünk. Mindemellett a hajómotoros és a motorkerékpáros üzletágunk modelljeihez is raktározunk alkatrészeket.

Toplista

A legtöbb alkatrészt a nálunk készülő modelljeink, a Vitara és az SX4 S-Cross kapcsán tároljuk Esztergomban. A legtöbb megrendelést Európából kapjuk, ezt követi Magyarország, majd Japán és India.

Olajszűrőből, légszűrőből, illetve pollenszűrőből adjuk el a legtöbbet, de a szezonális megoszlás is érdekes: ősszel az ablaktisztító és ablaktörlő-alkatrészek és eszközök, télen a téli gumik, nyáron a motoros/hajómotoros alkatrészek és tartozékok fogynak leginkább. Viszont olyan kuriózumszámba menő kiegészítőket és reklámajándékokat is tartunk, mint például a GSX iPhone-tok, a Jimny-logós túrabot, vagy a Suzuki-logós kenyérpirító.

A cikk létrejöttét támogatta a Magyar Suzuki Zrt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyártásba kerül a BMW gyönyörű tanulmányautója

Így lesz brutális élménygép egy John Deere kerti traktorból

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

További cikkeink a témában