A Nivát már több mint negyven éve gyártja a Lada, és most több apró változtatást végeztek rajta, hogy az ikonikus terepjáró továbbra is a kínálat része maradjon.
1977-ben kezdődött a Lada Niva gyártása, és szokás azt mondani, hogy azóta változatlanul készül, de ez nem teljesen igaz, a típus pályafutását több apró ráncfelvarrás is kísérte. A legnagyobb 1993-ban, amikor az addigi fekvő helyett álló hátsó lámpák kerültek rá, így szélesebb lehetett a csomagtartó nyílása.
Az elmúlt évtized során megkapta a Samara műszerfalát az immár Lada 4x4 néven forgalmazott terepjáró, és megjelent az Urban kivitel is, divatosabb formájú lökhárítókkal és könnyűfém kerekekkel.
Most egy újabb ráncfelvarrást kapott a Niva, hogy még egy ideig gyártásban maradhasson.
Ilyen volt, ilyen lett. Fent a régi, lent az új műszerfal:
A külsőn csak az új ködfényszórók jelentik a változást, ennél több újdonságot találsz belül. A műszerfalat áttervezték, forgókapcsolókkal lehet kezelni a fűtést, nagyobb lett a kesztyűtartó, két 12 voltos töltő is helyet kapott a középkonzolon.
A Granta műszereivel együtt a fedélzeti számítógép is megjelent, kényelmesebb üléseket és hátsó fejtámaszokat kapott az autó.
Az orosz piacon kötelező tartozék a műholdas segélyhívó rendszer, és még ez is bekerült a Ladába.
A Lada motorja még mindig a bevált 1,7 literes benzines, ami 83 lóerőre képes,
ötfokozatú váltóhoz és állandó négykerék-hajtáshoz kapcsolódik. Nem tudni, hogy a megújult modell megfelelhet-e az európai forgalmazáshoz szükséges szabályoknak, de például a légzsák és ESP hiánya miatt eddig is kivételt kapott alóla.