A kombinak nagy hagyományai vannak a Ladánál már a kereklámpás Zsiguli óta, és nemrég a legújabb Vesta is elkészült kombiként. Most pedig a magyarországi kereskedésbe is megérkezett, méghozzá a divatos, megemelt Cross kivitellel együtt.

Nem újdonság számodra, hogy lehet újonnan Ladát kapni Magyarországon, és az új modellek közül egyértelműen a Vesta a legérdekesebb. A teljesen saját fejlesztésű modellt eddig csak lépcsőshátú karosszériával lehetett vásárolni, de a tavaly nyáron bemutatott kombi most az itthoni kereskedésekbe is megérkezett.

Már a szedán Vesta is a legformásabb új Ladának számít, és a kombi, ha lehet, még jobban néz ki. Mindene megvan, ami egy modern kombinak kell: süllyesztett tetősínek, lejtős tetővonal, fekete betéttel a hátsó szélvédőoszlopokon. A hátsó lámpák egyébként megegyeznek a lépcsőshátúéval, és mintha az oldalsó domborítások is jobban állnának a kombinak.

A legjobb hír az, hogy a kombi Vesta végül a mutatós SW Cross változatban is gyártásba került. A szabadidő-autók divatjának megfelelően a kerékívekre és a küszöbökre műanyag védőelemek kerültek, látványosabbak az egy mérettel nagyobb, 17 colos könnyűfém kerekek, a futóművet pedig megerősítették, és meg is emelték.

A Vesta alapkivitele sem jön zavarba a földutakon a 17,8 centis hasmagasságával, de még imponálóbb a Cross értéke, ami 20,3 centiméter.

Belül is divatosabb lett az SW Cross, hiszen narancssárga betétek kerültek a műszerfalra és az ajtókra, de még az ülésekre is, és jól hangzik, hogy a kombiban nemcsak az első, hanem a hátsó ülések is fűthetők. 480 literes a kombi Vesta csomagtere, akárcsak a lépcsőshátúé, de itt jobban pakolható, többféleképp felosztható és még nagyobbra bővíthető.

Motorok terén nem kapunk újdonságot, a kombi is ugyanazzal az 1,6 literes, 105 lóerős, négyhengeres Lada-benzinmotorral kapható, mint a szedán. A váltó ötfokozatú kézi, immár szintén a Ladától származik, helyette szintén ötsebességes robotizált váltót lehet kérni. Az alapkivitel kézi váltóval 12,4 másodperc alatt gyorsul százra és 180 km/óra a végsebessége.

Rögtön a középső, Comfort szinttel indul a kínálat, amiért 3,8 millió forintot kérnek kombiként, ezért négy légzsákot, manuális klímát, négy elektromos ablakemelőt, fűthető első üléseket, esőérzékelős ablaktörlőket és tolatóradart is adnak. 250 ezer forinttal drágább a Lux, amihez már automata klíma, navigáció és tolatókamera is jár, a Cross ára Comfort szinten 4,25 milliótól indul.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés