Ha szerinted is a turbók és elektromotorok nélküli szívómotor való egy igazi sportkocsiba, akkor számodra van egy jó hírünk. A Lamborghini a Huracán kihegyezett, Performante változatával döntötte meg a Nordschleife körrekordját, amit eddig a Porsche 918 Spyder tartott a szériagyártású sportautók között.

Reményt adott, és egyben bizonyítékul is szolgált a Lamborghini arra, hogy nem csak turbóval és elektromotorral lehet tovább fejleszteni a sportautók képességeit. A Nürburgring körrekordját ugyanis eddig a hibrid szuperautó Porsche 918 Spyder tartotta, de az olaszok a Huracán még szélsőségesebb, Performante változatával döntötték meg az idejét, V10-es szívómotorral.

Az előző Lamborghini, az Aventador SV még két másodperccel alulmaradt a 918 Spyder 6 perc 57 másodperces idejével szemben, de a még be sem mutatott Huracán Performante öt másodpercet vert a Porschére, és ezzel a leggyorsabb szériagyártású sportkocsi lett a Nordschleifén. Az autóhoz új, aktív aerodinamikát, izmosabb motort és átdolgozott futóművet készítettek.

(Igen, ott van még a Radical SR8 LM a 6 perc 48 másodperces idejével, ami bár közúti használara alkalmas, de vitatott, hogy sorozatgyártásúnak nevezhető-e.) Marco Mapelli vezette a Huracán szériaváltozatánál 40 kilogrammal könnyebb Lamborghinit, amire egyedi PZero Corsa abroncsokat is fejlesztett a Pirelli. A kipufogórendszer is új, és érdemes is feltekerned a hangerőt, mielőtt végignézed, hogyan hasított végig rekordidő alatt a Nürburgringen az olaszok tesztpilótája.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
53% Igen, de menedzselhető.
37% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés