Minden idők egyik legjobb raliautója a Lancia Delta Integrale, amiből egy francia cégnél limitált szériában elektromos autót építenek úgy, hogy szinte teljesen megőrzik a legendás sportmodell eredeti hangulatát.

A Lancia kapott egy újabb esélyt a feltámadásra, és már azt is tudjuk, hogy éveken belül érkezik a vadonatúj Delta, ami teljesen elektromos hajtású lesz.

Szóljanak a fanfárok, tényleg visszatér a Lancia Delta!

Jön a Lancia feltámadása, elárultak a terveket.

A klasszikus ősétől mi sem áll messzebb, a Delta Integrale ugyanis minden idők egyik legsikeresebb raliautójának számít, 1987 és 1992 között sorozatban hatszor nyerte meg a rali-világbajnokságot, és olyan pilótákat segített az egyéni vb-címhez, mint Juha Kankkunen és Miki Biasion.

A francia GCK műhelyében pedig most ebből a klasszikus Deltából építenek teljesen elektromos hajtású autót.

A cég mögött az a Guerlain Chicherit áll, aki nemcsak négyszeres világbajnok szabadstílusú síelő, de sikeres tereprali- és ralikrossz-versenyző is, tehát tud egyet és mást arról, hogy milyen egy belevaló versenyautó.

A Delta Evo-e építése egy klasszikus példány teljes felújításával kezdődik, amelynek során lecsiszolják a karosszériát, megerősítik, matt szürkére festik és szénszálas anyagból készült elemekkel látják el.

A kerekeket egy 200 lóerős elektromotor hajtja, és mivel az eredeti ötfokozatú váltót is megtartották, a vezetési élménye állítólag cseppet sem csorbult.

A hangját kivéve, persze.

Az akkumulátora nem túl nagy, mindössze 30 kilowattórás, aminek egy feltöltésével 200 kilométert lehet megtenni.

De ezért nem is lett túlságosan nehéz a Delta Evo-e, csak 1440 kilogrammot nyom, úgyhogy 6,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Az utastérben Sparco ülések, Alcantara kárpitozás és gyapjúszőnyegek felelnek a hangulatért.

A GCK összesen 47 példányt épít, ebből 36-ot utcai változatban, és 11-et Rallye-kiadásban, az eredeti martinis festéssel, még több alumínium és szénszálas anyag használatával. Az árát nem árulták el, de a célközönséget aligha érdekli, az már inkább, hogy az autót a ’94-es rali-világbajnok Didier Auriol adja majd át, aki épp egy Delta Integrale volánja mögött kétszer nyerte meg a Monte Carlo-ralit.

Ez is érdekelhet:

Kihagy a szívverésed a modernizált Lancia Delta S4 láttán

Feltámasztották a B-csoportos legendát.

Igazi álom a Lancia Delta Integrale modernizált változata

Csak azt nem tudjuk, honnan lesz pénzünk rá.

Még jobban akarod ezt a Lancia Delta Integralét, miután meglátod belülről

Csak 27 ezer kilométer van benne, olyan, mint az új.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés