Szinte már készen állt a gyártásra az a fantasztikus formájú sportkocsi, ami a Lancia Stratos legendás alakját eleveníti fel a Ferrari technikájával. Az autót mindenki imádta, de a Ferrari miatt végül nem lett belőle semmi. Egészen mostanáig.
Ha valaki rajong az autókért, és sikeres vállalkozó, akkor a legjobb dolog, amit tehet, hogy olyan legendákat támaszt fel, mint a Lancia Stratos. Michael Stoschek éppen ezt tette, negyven évvel az eredeti után, 2010-ben mutatta be a New Stratos névre keresztelt sportkocsit a Paul Ricard versenypályán. Az ék alakú forma tökéletes lett, egyszerre modern és retró, amiért a Pininfarina stúdiót illeti a dicséret.
A prototípus egy 430 Scuderia felhasználásával készült, de a szénszálas anyagból épült karosszériát húsz centivel megrövidítették, így a Stratos agilisabb lehetett a Ferrarinál. A teljes hossza 33 centivel lett rövidebb, és annak ellenére, hogy a még nagyobb merevség érdekében bukókeretet, a nagy üvegfelületek miatt pedig légkondicionálót is szereltek bele, mégis 80 kilogrammal könnyebb lett a 430-nál, csak 1247 kilogrammot nyom.
4,3 literes, V8-as motorja 540 lóerős és 519 Nm nyomaték leadására képes, és a hatfokozatú váltóhoz hasonlóan új vezérlést kapott, így a Ferrari-szívű Stratos már 3,3 másodperc alatt elérte a százat és 9,7 másodperc alatt gyorsult 0-ról 200 km/órára. A végsebessége 274 km/óra lett, mivel az erőátvitelt a minél jobb gyorsulást figyelembe véve áttételezték.
Még a bemutatója előtt mutatták meg az eredményt a Ferrarinak. Luca di Montezemolo mellett a tesztpilóta Dario Benuzzi és a műszaki vezető Roberto Fedeli is odáig volt érte. A média is rajongott a Stratos feltámasztásának ötletéért, és már ötven vevőjelölt érdeklődött, mégsem lett belőle semmi.
A Ferrari ugyanis konkurenciát látva benne megtiltotta a beszállítóinak, hogy közreműködjenek a Stratos sorozatgyártásában.
Így lett volna az egyik legjobban sikerült retró sportkocsiból az autótörténelem egy izgalmas ritkasága.
Most azonban ismét szárnyra keltek a hírek a Stratos feltámasztásáról. Stoschek cége állítólag megállapodott a Manifattura Automobili Torino nevű céggel, ahol legyárthatják az eredetileg ígért 25 példányt. Ennél többet egyelőre nem tudunk a projektről, de azt ígérték, hogy a genfi autószalonon ott lesz az autó, és többet is elárulnak róla.