Az arcot érintő plasztikai műtétek mindig komoly kockázattal járnak, de az Opel Grandland pofijának teljes átszabása szerencsére csodásan sikerült.

A Stellantis idén létrejött autós gigabirodalmán belül egyelőre még írhatja saját külön történetét a Peugeot-Citroën-Opel trió. A PSA tömegmárkáinak hármasa ma is önálló egységet képez, azonos technika köré épített, de az egyes márkák jellegzetességeit viselő dizájnnal felvértezett testvérmodellekkel. A kompakt SUV-ok kategóriájában ezek a hármasikrek a Peugeot 3008, a Citroën C5 Aircross és az Opel Grandland. A három kocsi közül eddig az Opel volt a legkevésbé érdekes, megjelenésében a legöregebb, legfáradtabb modell, de ez a felállás most megváltozott.

Kezdjük a legkevésbé fontos változással: az Opel Grandland már csak Opel Grandland, nem Grandland X. Az ikszelős divathülyeség végre lefutott az Opelnél, ma már sem a Mokka, sem a Crossland, sem a Grandland nem viseli a fenekén a terepjárásra és a crossoverségre utaló egymást keresztező két vonalból álló, angolul akár cross-nak is olvasható betűt.

Ennél jóval látványosabb újítás, hogy a kocsi a gyártása negyedik évében érkezett frissítéssel végre nem úgy fest, mintha már vadonatújan is vagy hét-nyolc éves lenne. De még mennyire, hogy nem! A márkánál Opel Vizornak nevezett teli hűtőmaszk az erőteljes menetfényekkel és a határozott vonalakkal megrajzolt agresszív lökhárítóval kellemesen marcona fellépést ad a Grandlandnak.

A fekete betét a fényszórók között kicsit olyan, mint egy képregény-szuperhős maszkja.

Ez a kiállás már passzol a motorkínálat csúcsához, a két villanymotoros, elöl-hátul hajtós plug-in hibrid hajtáslánchoz, amivel egy rövid próbaútra el is vittük az egyik még német rendszámos gyári bemutatóautót. A gyors teszten természetesen semmilyen különbséget nem tapasztaltam a facelift előtti változat menetdinamikájához képest, de a hangulat mégis teljesen más volt. Sok-sok mentális lóerőt ad a vezetési élményhez, hogy a Grandland végre nem csak úgy megy, mintha 300 lovas lenne, de úgy is néz ki.

Feláras újdonság a Grandlandon a LED Pixel fantázianevű mátrix-LED-fényszóró
Opel Grandland - 2021-es modell, 300 lóerős plug-in hibrid csúcsváltozat

A kocsi jellegéből adódóan ez a nagy teljesítmény csak alkalmankénti erőteljes kigyorsításokra, problémamentes előzésekre való. A Grandland nem sportkocsi, hanem egy kényelmes, tágas családi autó, ami a hétköznapokban, a rövid rutinutakon emissziómentes elektromos hajtással közlekedhet, de bármikor el lehet vele indulni ezer kilométeres túrákra is. A lágy, nyugodt futóművet, az agyonszervózott, könnyű kormányzást egyértelműen stresszmentes, nyugis, kényelmes autózási stílushoz tervezték.

A rövid teszten nyilván nem tudtunk fogyasztást, hatótávot mérni, de a 13,2 kWh-s akkuval városban akár 70-80 kilométeres, országúton, autópályán inkább csak 40-60 kilométeres tisztán elektromos utakat lehet tervezni egy feltöltéssel. A kocsi végsebessége egyébként elektromos hajtással is meghaladja az autópályatempót: 135 km/h. Hosszabb távokon hibridüzemben vezetési stílustól függően 6-7 literes fogyasztásra lehet számítani az 1,6 literes turbómotortól vegyes használatban. A valódi átlagfogyasztás pedig teljesen egyedi, attól függően, hogy milyen az elektromos és a benzines kilométerek aránya az adott grandlandosnál.

Az utastérben az ülések, kárpitok, a jól pakolható, tágas, okosan berendezett csomagtér, sőt: a kormány sem változott. Változott viszont a műszerfal. A mutatós órás műszeregység és a gombokkal körbepakolt kis központi kijelző nyugdíjba ment és a helyükre egy Pure Panel fantázianevű digitális-virtuális műszerfal érkezett. A látvány impozáns, a használhatóság, az ergonómia a közepesnél jobb, köszönhetően főként a továbbra is különálló konzolos, hagyományos tárcsás-gombos hőmérséklet-szabályzásnak.

12 collos műszeregység, 10 collos központi érintőképernyő
Az új műszeregység
Ami gáz: a parkolókamera-rendszer képének felbontása, fényereje nagyon gyenge
Ami nem gáz: ahogy kinéz. Talán ez ma a legszebb Opel

Az új Opel Grandland induló listaára 7.990.000 forint, LED-fényszórókkal, ráfutást és gyalogosgázolást megelőző automatikus vészfékezéssel, sávtartóval, tempomattal, cseppet sem fapadosan. Ennyi pénzért persze még nem a 300 lóerős, 4x4-es konnektoros hibridet adják ide sajnos, csak egy 1,2 literes, háromhengeres, 130 lovas kocsit. Szintén 130 lóerőt tud a másfél literes dízelmotor, majd jön a 225 lóerős, csak fronthajtású hibrid (13,6 millió) és a 4x4-es csúcsverzió, 14,8 milliótól. Az új Grandland már rendelhető, az első autók ősz végén gurulnak le a gyártósorról az egykori Wartburg-gyár városában, Németországban, Eisenachban.

Ez pedig itt a Citroën-tesó tesztje:

Konnektoros hibrid SUV, francia recept szerint – Citroen C5 Aircross-teszt

A C5 Aircross úgy divatos SUV, hogy közben kényelmes családi egyterű is, ráadásul mindezt kombinálja a plug-in hibridek csodás szuperképességeivel.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés