Lehetett hallani róla, hogy az LBX-ből sportváltozatot is készítene a Lexus, de azt nem gondoltuk volna, hogy a Morizo után elkeresztelt csúcsmodell a GR Yarisnál is izmosabb lesz. A gyártása azonban még nem biztos.
Az eladások javát adó hibrideken kívül mindig is voltak izgalmas modelljei a Lexusnak, és nem csak sportautók, elég csak az IS F és RC F kivitelekre gondolni, amivel a BMW M3-nak és M4-nek állított ellenfelet a japán márka. Meglepetésre most a legkisebb modelljükből faragtak sportváltozatot, és ha már hozzáfogtak, nem vették félvállról a feladatot.
Mivel az LBX műszaki alapjait a Yaris Cross adja, ezért logikusnak tűnt, hogy a Morizo RR névre keresztelt sportváltozata a GR Yaris technikáját kapja meg. Ráadásul az eddiginél is erősebbet, az 1,6 literes, turbós háromhengeres motorjának teljesítményét ugyanis 280-ról 305 lóerőre növelték, ami jelentős előrelépés a széria LBX hibrid hajtásláncának 136 lóerőjénél.
Miért Morizo?
Morizo a beceneve a Toyota korábbi elnökének, Akio Toyodának, aki nagy autórajongó, tesztpilóta és autóversenyző is. Az elnöklése idején nemcsak azt jelentette ki, hogy nem lesz több unalmas Toyota, hanem olyan sportmodellek fejlesztésének is zöld utat adott, mint a GR Yaris és a GR Supra. Ha rajta múlik, a róla elnevezett LBX is rövidesen gyártásba kerülne.
A manuális váltós GR Yarishoz képest az LBX Morizo RR sebességváltója nyolcfokozatú automata, és mind a négy kereke állandóan hajtott. Azt még nem árulták el, hogy mennyire gyors, de a japán mérnököket, és persze
a GR Yarist ismerve a vezetési élményt helyezték előtérbe a hajtáslánc, a futómű és a kormányzás fejlesztésekor.
Az LBX Morizo RR pedig a külsejével is mutatja, mennyire erős lett. 4,19 méteres hossza nem változott, de a karosszéria domborításai két centit növeltek a szélességén, az ültetett futóművel egy centit csökkent a magassága, a kerekek 19 colosak. A Morizo RR egyelőre tanulmányautó, és a Lexus nem árulta el, hogy tervezi-e a sorozatgyártását.
Ez is érdekelhet: