A Lotust mindig is a könnyű sportautóiról ismertük, de most valami hozzájuk képest egészen súlyosat lepleztek le. Az Evija az elektromos szuperautók közé érkezik, méghozzá olyan paraméterekkel, ami egyenesen a Tesla Roadster kihívójává teszi.

1948-ban alkotta meg első autóját Colin Chapman, és azóta is a könnyű és fürge sportautóiról és versenygépeiről ismerjük a Lotust. Az utóbbi két évtizedben az Elise, Exige és Evora óta nem villantott nagyot a márka, de amióta a kínai Geely csapatába került, tele vannak nagy tervekkel. Az első újdonságuk egy elképesztő elektromos szuperautó lesz, az Evija.

Szemből nézve talán eszedbe juthat róla egy Ferrari, de hátulról már teljesen egyedi a Lotus első elektromos autója.

Fantasztikusan mutatnak rajta a légcsatornák, amiket a hátsó lámpák fénygyűrűje vesz körbe,

és nem feledkeztek meg az aktív aerodinamikáról sem, a mozgatható hátsó szárnyat a kormánykeréken lévő DRS gombbal lehet aktiválni.

Szénszálas anyagból készült vázra épül az Evija, aminek a hátsó szélvédőn is látható

akkumulátorait a motor helyére, középre építették be, ezzel a súlyelosztás 50-50 százalék az első és hátsó kerekeken.

A karbon utascella csak 129 kilogrammot nyom, a 4,46 méter hosszú, két méter széles és 1,12 méter magas autó tömege sem sok, az 1680 kilogramm kedvezőnek mondható az elektromos szuperautók közt.

A Lotusnál azért biztosra mennek, és a világ legerősebb sorozatgyártású autójának szánják az Eviját.

Mind a négy kerékhez került egy elektromotor, a kombinált teljesítmény 2000 lóerő, a legnagyobb nyomaték 1700 Nm, amivel a Lotus kereken három másodpercen belül gyorsul százra, a végsebessége 340 km/óra felett lesz.

A britek szuperautója döbbenetesen rugalmas lesz, és itt mutatkozik meg az elektromos hajtás előnye, ugyanis

csak kilenc másodperc kell, hogy felgyorsuljon 300 km/órára, amire egy Chiron több mint 13 másodperc alatt képes.

100-ról 200 km/órára három, majd 300-ra még négy másodperc kell, ami egészen elképesztően hangzik.

A Lotus szerint az Evija körülbelül 400 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, de ennél is érdekesebb, hogy az elektromos hajtást fejlesztő Williams munkája nyomán

a 70 kilowattórás akkumulátor akár 800 kilowattos töltővel is tölthető lenne. Jelenleg azonban még csak 350 kilowattos töltő létezik,

amivel 18 perc alatt tölthető tele az Evija, de egy kávészünet, 12 perc alatt már 80 százalékos töltöttség érhető el.

A kilincs nélküli ajtók felfelé nyílnak, és a belső tér éppen olyan, mint amilyennek egy puritán Lotust elképzelsz.

Mindent a vezető köré terveztek, aki versenyautósan kis kormánykerék mögött nézhet egy képernyőt, a főbb gombokat egy középső oszlopra tették hatszögletű érintőgombokkal, ide került az irányváltó is.

Az Evija olyan felszereléseket kap, mint a lézeres fényszórók, a felhőalapú infotainment és a kamerával helyettesített visszapillantó tükrök. A Lotus csupán 130 példányt épít 2020-tól, és az ára adók nélkül is 1,7 millió font, ami több mint 600 millió forintot jelent. 90 millió forintnak megfelelő letéttel jelezheted, hogy ott szeretnél lenni a vevők között.

Még egy kihívó a kétezer lóerő körüli kategóriában:

A Teslát is legyorsulja a Pininfarina szuperautója

A Rimac szállítja hozzá a technikát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában