A korabeli sportautókkal is felvette a versenyt a Lotus Omega, amit éppen harminc éve mutattak be a genfi autószalonon. Az angolok által átépített német szedán még annál is ritkább lett, mint amilyennek tervezték.

Ha egy olyan autógyártó műhelyét kérik fel egy négyajtós szedán átépítésére, ahol sportkocsikon és versenyautókon dolgoznak minden nap, akkor az eredmény egészen biztosan emlékezetes lesz. 1989-ben a genfi autószalon egyik meglepetése volt a Lotus Omega, ami brutális erejű motort kapott, és a futóművet, a fékeket és az aerodinamikát és hozzá igazították.

Az Omega csúcsmodelljét egészen addig háromliteres, soros hathengeres, 177 lóerős motorral szerelték, ez adta az alapot a Lotus változatához. A hengerűrtartalmát 3,6 literesre növelték, két Garrett turbótöltővel és töltőlevegő-hűtővel látták el.

A teljesítménye 382 lóerőre nőtt, és elképesztőnek számított az 568 Nm nyomatéka is, amiből 470-et már kétezres fordulaton leadott.

Az izmos motor a korabeli Corvette-ből származó hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket, el tudod képzelni, hogyan ment. 5,4 másodperc alatt gyorsult százra, ami akkoriban még a Ferrari és a Porsche kategóriájának számított,

a végsebességét pedig nem korlátozták 250-nél, akár 285 km/órával is száguldhatott, ennél többre egy Testarossa sem volt képes.

A Lotusnál nem egyszerűen egy erős motort tettek az Omegába, hanem az egész autót gondosan átépítették.

A futóművet megerősítették, bekerült a drágább Opel Senator szintszabályzós rendszere és a szervokormánya a sebességfüggő rásegítéssel. A fékrendszert is átdolgozták, nagyobb méretű, 320 milliméteres, szellőztetett tárcsákkal látták el.

A külsejéről rögtön felismerheted, hogy egy Lotus Omegáról van szó,

hiszen nagyobb légbeömlős lökhárítót, kiszélesített sárvédőket és méretes hátsó szárnyat kapott az Opel, amit csak ebben az Imperial sötétzöldben kínáltak. Az akkor nagynak számító 17 colos Ronal kerekekre elöl 235/45, hátul 265/40 méretű Goodyear abroncsok kerültek.

Az Omega összeszerelése 1990-ben kezdődött a Lotus hetheli központjában,

eredetileg 1100 példányosra tervezték a szériát. A jelentős ára és a gazdasági visszaesés miatt azonban nem volt ennyi autóra kereslet, végül csak 630 darab Omega és 320 darab jobbkormányos modell készült, aminek Carlton volt a neve, a gyártás 1992 decemberében ért véget.

Az eredetileg is ritka Lotus Omega mára még különlegesebb lett, a fennmaradó darabok jelentős összegért cserélnek gazdát. A képeken látható példány a 457-edik a 630-ból, és a lisszaboni Konzept Automobile kínálatában találtunk rá 73 kilométerrel az órájában 47 900 eurós, azaz 15 millió forintnak megfelelő áron.

Ez is érdekelhet:

25 éves Opel Omega, 705 kilométerrel

Megint egy különleges garázslelet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés