De külföldre még kevesen utaznak vele.
Napi 70-100 kilométert tesznek meg a legtöbben hétköznapokon elektromos autójukkal, általában bevásárlásra, munkába járásra, illetve a gyerek szállítására használják, külföldre még kevesen utaznak vele a Jövő Mobilitása Szövetség szerint, főként azért, mert nem minden országban egyszerű a töltésük.
Az ökölszabály, hogy minél északabbra utazunk, annál sűrűbb az elektromos töltőállomások hálózata: Norvégia és Hollandia jár az élen Európában.
Svájcban sem valószínű, hogy töltés nélkül marad valaki: az ország összes nevezetességét magába foglaló, több mint 1600 kilométer hosszú Grand Tour of Switzerland túraútvonal elektromos autóval teljes hosszában bejárható.
A szövetség szerint ugyanakkor délen már érdemes figyelni a hatótávra és a következő töltési lehetőségre.
Magyarországon 2021 végén 1880 nyilvános, engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezés volt üzemben, ami 33,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A töltőállomások nagy számban az autópályák mellett találhatók, harmaduk Budapesten, és a Balaton térsége is jól ellátottnak tekinthető a szövetség adatai alapján.
Az elektromos autózást itthon is számos applikáció segíti, érdemes ott keresni a legközelebbi töltőállomást, annak állapotát. Ám arra érdemes figyelni, hogy egy-egy szolgáltató appjában a többi szolgáltató töltőivel kapcsolatos információk nem mindig naprakészek, és a töltés indításához előzetes regisztráció és a bankkártya adatok megadása szükséges. Ingyenes töltőt már nemigen találni, és ha van is, ott sokszor sorok vannak.
Ha hosszú akksi-élettartamot szeretnél
Alapszabály, hogy 20 százalék alá ne essen az elektromos autók akkumulátorának töltöttsége, és csak egyszer-egyszer töltsd fel jobban 80 százaléknál.
(Forrás: MTI)
Ez is érdekelhet: