A Mazda azt ígérte, hogy kompakt crossovert hoz a genfi autószalonra, és be is tartotta ezt az ígéretét: bemutatta a CX-30 névre keresztelt újdonságot, ami az új Mazda3 mintájára készült, és még több vevőt hozhat a japán márkának.
Még éppen csak megérkezett az új Mazda3 a kereskedésekbe, máris itt egy új kompakt crossover a japán gyártótól. A 4,28 méter hosszú CX-3 és a 4,55 méter hosszú CX-5 közé érkezik, és a neve logikusan CX-4 lehetne, de mivel az már foglalt egy kínai piacra szánt modellre, ezért a sportos vonalú újdonságot CX-30-nak fogják hívni.
A formája legalább annyira feltűnő, mint a legújabb Mazdáknak, és az arányai is rendben vannak.
A 4,4 méteres hossza és a 2,66 méteres tengelytávja is hat centivel rövidebb, mint a Mazda3-é, de az 1,54 méteres magassága tíz centivel nagyobb nála. A csomagtartója alapesetben 430 literes, ami jelentős előrelépés a Mazda3 327 literes értékéhez képest.
A berendezés az új Mazda3-ban megismert vonalat követi, letisztult és jó minőségű műszerfallal,
ahonnan nem hiányzik a head-up display és az okostelefon-tükrözésre képes 8,8 colos színes képernyő sem. A Mazda legújabb vezetőtámogató rendszereit is megkapja a CX-30, ami egy infravörös kamerával figyeli a vezető éberségét.
A kínálatról egyelőre annyit tudni, hogy a 122 lóerős kétliteres benzines, a benzinesek és dízelek előnyeit egyesítő 181 lóerős Skyactiv-X és a 116 lóerős dízelmotor is elérhető lesz hozzá,
akár hatfokozatú automata váltóval, az újonnan fejlesztett összkerékhajtással, és a benzinesek esetén mild hibrid rendszerrel is.