Huszonhét centiméterrel hosszabb a Mazda Iconic SP, mint az MX-5 (ND), viszont tízzel rövidebb egy RX-7-nél (FD). A 2023-as Japan Mobility Show-n bemutatott koncepció megmutatja, hogy hatótávnövelő motorral kiegészített elektromos hajtással is lehet könnyű sportautót csinálni.

Elképesztően dögös kiállású sportautó a Mazda Iconic SP, melyben ott vannak azok a stíluselemek, amik felejthetetlenné teszik a 90-es évek RX-7-esét és benne van az MX-5-re jellemző tökéletes formatervi arányosság.

Kézi váltó és nyitható vászontető nincsen, de van Wankel-motor és 1450 kilogrammos súly.

Fontos szempont volt a fenntarthatóság, ezért a minimalista stílusban tervezett utastérben bioszövet kárpitozás van és írógép billentyű stílusú irányválasztó. A kormány mögött digitális műszercsoport, a központi érintőkijelző pedig a műszerfalba simul.

Kéttárcsás bolygódugattyús motorja nem hajtja közvetlenül a kerekeket, csak az MX-30-asból származó 35,5 kWh-s akkumulátorból pótolja az örömautózásra elhasznált energiát. Mivel a Mazda szerint a Wankel-motor akár hidrogénnel is üzemelhet, ezért tovább csökkenthető a kis sportautó környezeti terhelése. Technikai részleteket csak módjával osztottak meg, de a 370 lóerős tanulmányautóban inkább az a lényeg, hogy a Mazda nem engedi el a vezetni imádók kezét.

Ez is érdekelhet:

Nem erős és nem gyors, mégis a Mazda MX-5 a legjobb sportautó

Semmi nem érhet az MX-5-ös Mazda nyomába. Legalábbis, ha a vezetési élményről van szó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Norris szerint senki sem ért egyet a szabállyal, ami miatt Verstappen nyerhetett a 17. helyről rajtolva

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés