A Mazda leleplezte az elektromos autóját, ami több szempontból is eltér a kategóriában megszokottól. Az MX-30 egy városi használatra szánt, fiatalos formájú crossover lett, ami már rendelhető nálunk is.
Lehetett róla tudni, hogy a Mazda elektromos autót fejleszt, a prototípusát nemrég meg is mutatták az új CX-30 karosszériájába csomagolva.
A tokiói autószalonon leleplezett, gyártásba kerülő végleges modell azonban teljesen egyedi formát kapott kívül és belül, és az elektromos autók kategóriájába is újat hoz.
Az új MX-30 egy kompakt méretű crossover lett,
ami a stílusával eltér a Mazda többi típusától. A fényezetlen műanyaggal borított, vaskos kerékjáratok szabadidő-terepjárónak láttatják, de a lejtős tetővonalával a kupéformát is bele lehet látni. A fényszórók és a hűtőmaszk egyedi, de azért rögtön Mazdának ismerhető fel.
Nem véletlenül a CX-30 karosszériájával tesztelték az elektromos autó prototípusát, az MX-30 méretei ugyanis pontosan megegyeznek vele: 4,4 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,57 méter magas, a tengelytávja 2,66 méteres.
A hátsó üléssort a Mazda RX-8 mintájára hátrafelé nyíló hátsó ajtókon lehet megközelíteni.
Az új Mazdákból ismerős lehet a műszerfal alapformája, de az MX-30 kapott még egy képernyőt, ahol a klímaberendezést lehet kezelni. A formás irányváltó kar a magasra tett, lebegni látszó középső konzolra került, a mögötte lévő tárolóban még 230 voltos töltőt találni.
A valódi bőrt környezetbarát anyaggal helyettesítik, még parafát is használnak burkolatként.
143 lóerőre és 265 Nm-re képes elektromotor hajtja az autót, amit élmény lesz vezetni, erre a fejlesztés során nagy figyelmet fordított a Mazda.
A lítiumion akkumulátor 35,5 kilowattórás, ami egy feltöltéssel 200 kilométeres hatótávra elég. Az otthoni fali töltőről vagy utcai oszlopról 6,6 kilowattal mehet a töltés, de 50 kilowattos villámtöltésre is lehetőség van.
Most arra gondolsz, hogy a 200 kilométeres hatótáv nem valami sok, de az MX-30-at elsősorban városi autónak szánják,
ahol egy nap ennek a negyedét teszik meg az autók. A Mazda úgy gondolja, hogy nincs szükség feleslegesen nagy akkumulátorra, amivel az autó teljes életére vetítve kisebb lehet a károsanyag-kibocsátás.
Az MX-30 máris rendelhető a kereskedésekben,
nálunk 325 ezer forintos letétet kell fizetni annak, aki az elsők közt kapná meg a First Edition kivitelt. A 18 colos kerekekkel, LED-es adaptív fényszórókkal, elektromosan állítható ülésekkel szerelt változat listaára 11 399 900 forint, ami az állami támogatással 9,9 millió forintra csökken.