Azt már korábban elárulták a McLarennél, hogy egy újabb, limitált szériás szuperautón dolgoznak, de csak most leplezték le az újdonságot. Az 1050 lóerős hibrid Speedtail a valaha készült leggyorsabb McLaren lett.

Az F1 és a P1 után újabb csúcsmodellel állt elő a McLaren, ami egyszerre idézi fel a neves elődöket, és hoz újat is a brit márkánál. A neve Speedtail lett, amit a versenyautók hosszan elnyújtott hátsó része által inspirált formája után kapott, és az újdonság valóban nagyon hosszú, 5,14 méteres lett, fél méterrel a P1-nél is hosszabb. A szénszálas anyagból alkotott karosszériára 18 karátos fehér aranyból készült embléma került.

A formája lehet, hogy nem tetszik mindenkinek, de az biztos, hogy újat mutat a szuperautók egyre népesebb mezőnyében.

Az áramvonalas karosszériát nem törik meg szárnyak és légbeömlő nyílások,

a Speedtail formája annyira aerodinamikus, amennyire csak lehet. Még az első kerekekre is a légellenállást csökkentő burkolatok kerültek. A kilincsek rejtettek, a visszapillantó tükröket pedig kamerák helyettesítik, akárcsak az Audi e-tron és a Lexus ES esetében. Sőt, ezen az autón a kamerákat is el lehet rejteni, hogy még nagyobb sebességet érjen el.

Velocity módban a Speedtail behúzza a kamerákat és 35 milliméterrel ülteti le az autót, ami így csak 1,12 méter magas lesz.

A Speedtail ezzel a valaha készült leggyorsabb McLaren lett, a végsebessége 403 km/óra.

A gyártó nem részletezte, hogy milyen motor dolgozik benne, de annyit tudni lehet róla, hogy a hibrid rendszer kombinált teljesítménye 1050 lóerő, a tömeg 1430 kilogramm. A Speedtail esetén nem is adják meg, hogy mennyi idő alatt gyorsul nulláról százra vagy kétszázra, csak azt, hogy mennyi idő alatt éri el a 300 km/órás sebességet.

0-ról 300 km/órára 12,8 másodperc alatt gyorsul, amihez a szintén hibrid P1-nek még 16,5 másodpercre volt szüksége.

Az újdonság azzal is a legendás F1-et idézi, hogy az utasfülkéjében középen ül a vezető,

a kormánykerék két oldalára színes képernyők kerültek. Mivel nincs középkonzol, ezért a kapcsolókat a tetőre tették, és a sofőr két oldalán, kicsivel hátratolva ülhetnek az utasok. A Speedtail limitált széria, csak 106 darabot gyártanak belőle, pontosan ugyanannyit, mint amennyit az F1-ből adtak el, és most már kár érdeklődni, jóval a bemutatása előtt mind elkelt.

Az ára nem mindennapi, míg egy Senna, amiből 500-at gyártanak, 750 ezer angol fontba kerül, addig a Speedtail ára 1,75 millió font, ami 640 millió forintnak felel meg.

A Speedtail bemutató videójától egy kicsit neked is káprázni fog a szemed:

Ez is érdekelhet:

Még mindig álmaink szuperautója a McLaren F1

Csodás képek egy 3,5 milliárdot érő példányról.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés