Akik az idei 24 órás futam idején jártak a Nürburgring környékén, mennydörgő hangú autókkal találkozhattak az Autobahnon. A Mercedesek felújításával foglalkozó Mechatronic ünnepelte a jubileumát azzal, hogy megjáratta három legendás versenyautóját.

Idén lesz negyedszázada, hogy Frank Rickert megalapította a Mercedesekkel foglalkozó műhelyét. Már kisfiúként is lelkesedett minden műszaki dologért, 15 évesen motorkerékpárt szerelt össze alkatrészekből, majd bekerült a gyakornoki képzésre az AMG-hez. 1997-ben alapította a Mechatronikot egy háromfős műhelyként a baden-württembergi Großbotwarban, miközben még mérnöknek tanult. A vállalkozása idővel a klasszikus Mercedesek értékesítésével és restaurálásával foglalkozó világhírű céggé bővült.

A Stuttgarttól északra, Pleidelsheimben található Powerhaus jelenleg több mint 40 embert foglalkoztat egy korszerű, 6000 négyzetméteres üzemben, amelyben külön részleg jut a motorépítésre, a karosszéria felújítására, az utastér berendezésére és az elektronikai munkákhoz. A cég elsősorban a W113-ból és a W111-ből épített látványos, modern technikájú veteránjairól vált ismertté, ezeket a modelleket már több mint húsz éve gyártják. A legszebb alkotásaikat korábban a Playeren is bemutattuk nektek.

Modern klasszikusok

A munka során a Mechatronik szakemberei alkatrészeire szedik az autókat, és nagy gondossággal építik újra, modern, akár 360 lóerős AMG-motorokkal, kiváló minőségű belsővel, stabilabb fékekkel és futóművel, valamint modern biztonsági rendszerekkel szerelve. A vevő a fényezések és kárpitok széles skálájából választhat, és egy olyan autót kap, amely pontosan ugyanúgy néz ki, mint amikor legördült a Mercedes futószalagjáról, de olyan gyors, úgy fékez, és annyira pompásan mozog, mint egy 21. századi modern autó.

A Mechatronik műhelyéből eddig kényelmes, mindennapi használatra szánt modellek kerültek ki, de a cégnél már dolgoznak az első igazán nagyteljesítményű modellen, egy utcai versenyautón, amelyet az R107-es szériájú SLC-ből építenek meg. A prototípust egyelőre csak álcázva lehet látni a képeken, de a projekt népszerűsítésére azt találták ki, hogy a Mechatronik garázsában álló

három rendkívüli versenyautót elviszik a 24 órás nürburgringi futam helyszínére, de nem tréleren, hanem a saját kerekeiken, az Autobahnon.

Mampe

Az első és talán leglátványosabb autó az AMG 450 SLC, a „Mampe”, amely a most épülő csúcsmodellhez is inspirációként szolgált. A nevét a berlini szeszesital-gyártóról kapta, amely a Lufthansa-koktélt hirdette a versenyautón, ezt eleinte csak a légitársaság járatainak első osztályán szolgálták fel, de a hatvanas évektől palackozva is meg lehetett venni. A Mechatronik autója 1978-ban készült, és 4,5 literes V8-as AMG versenymotor hajtja 375 lóerős teljesítménnyel, a korabeli szabályoknak megfelelően a széria háromfokozatú automata sebességváltóval.

A Mampe elsőként 1978-ban állt rajthoz az AMG színeiben a túraautó Európa-bajnokságban. Le Mans-ban is el akarták indítani, és mivel nem illett egyetlen kategóriába sem, ezért 4 literes motorral és ötfokozatú kézi váltóval szerelték fel, de a körideje nem volt elegendő a kvalifikációhoz. Az óriási teljesítménye és a BMW 3.0 CSL-nél is izmosabb megjelenése ellenére az autó mindössze egyetlen győzelmet aratott az alatt a három év alatt, amikor az AMG színeiben versenyzett, 1980-ban a nürburgringi 6 órás versenyen.

190 E Evo II

A trió második autója egy Mercedes-Benz 190 E Evo II, a kultikus sportlimuzin a hatalmas hátsó légterelővel. Az Evo II elsőként 1990-ben állt rajthoz, 1992-ben pedig az első három helyet szerezte meg a Mercedes a DTM-ben, míg a bajnoki címet Klaus Ludwig hódította el vele. 2,5 literes, 16 szelepes motorja a Cosworth munkája, és 235 lóerős teljesítményre volt képes.

Az autóból összesen 500 darabot gyártottak, mindet Blauschwarz színben, ezen kívül készült még két ezüstszínű példány is. A Mechatronik autója egy igazi utcai versenyautó, a széria 190 E 2.5-16-hoz képest szélesebb nyomtávval, masszívabb felfüggesztéssel, hatalmas fékekkel, sperr differenciállal és a Getrag spéci váltójával, ahol az 1-es fokozat balra lent található.

Rote Sau

A több mint kétszáz kilométeres útra választott harmadik autó kétségtelenül a legizgalmasabb, egy igazi legenda, a Rote Sau, azaz a vörös disznó egyedülálló mása. A jókora túrakocsi alapozta meg annak idején az AMG tuningcég sikerét a szenzációs második hellyel, amit a 24 órás futamon értek el Spában 1971-ben, ekkor mindenki megjegyezte az AMG nevét.

Mivel az eredeti autót rövid versenyzői pályafutása után a francia Matra fegyvergyártó cégnek adták el, és a vadászrepülőgép-alkatrészek tesztelése után ott leselejtezték, egy 1969-ben gyártott 300 SEL 6.3 alapján készült a hiteles másolat, amely mára szinte híresebb, mint az eredeti. A Rote Saunak ezt a példányát még a Gran Turismo 7-hez is beszkennelték.

Irány az Autobahn!

Sejtheted, hogy a három legendás Mercedes elég nagy feltűnést keltett az Autobahnon, gyakran azért alakult ki torlódás, mert az emberek lelassítottak, hogy lefotózzák ezt az egyedülálló triót. A túra legnagyobb kihívását talán a Rote Sau vezetése jelentette, ami kissé nehézkes volt a csúcsforgalomban, mert a kuplungját nem a gyakori elindulásra és megállásra találták ki, és a motorja is rengeteg hőt termelt ilyen körülmények között.

A sebességkorlátozás nélküli autópálya-szakaszokon azonban fantasztikus volt a száguldás a három Mercedesszel. Ami a Mechatronik csapatát is meglepte, hogy

a Rote Sau csaknem olyan gyors volt, mint a 190 E Evo II, de 200 km/óra feletti sebességnél sokkal ijesztőbb is volt vezetni.

A három ritkaság természetesen a Nürburgring tiszteletkörein is óriási sikert aratott, büszkén hirdetve a Mercedes versenymúltjának dicső fejezeteit.

(Forrás és képek: Mechatronik)

Ez is érdekelhet:

AMG-motorral dobták fel ezt a gyönyörű állólámpás Mercedest

Csak ötöt építenek belőle, méregdrágán.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
53% Igen, de menedzselhető.
37% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés