Az állólámpásnak hívott Mercedesek formája még ma is elismerésre méltó, és ennek az átépített példánynak a teljesítménye is, ugyanis egy jóval izmosabb AMG-motor került bele.
A hatvanas évek elején mutatta be a Mercedes az állólámpásként ismert W111-es modell kupéváltozatát, kezdetben soros hathengeres motorral, majd 1969-ben került bele az újonnan fejlesztett 3,5 literes V8-as erőforrás 200 lóerővel. A teljesítménye akkor még kiemelkedőnek számított, ma már kevésnek hangzik, és ezen segíthet a Mechatronik.
A német cégnél a Mercedes klasszikus kupéját alaposan restaurálják, és a kilencvenes évek végén bemutatott AMG-motorral szerelik fel.
1997-ben jött ki az 5,4 literes V8-as, aminek a teljesítménye 367 lóerő volt, majd egy évvel később az ötliteres változat, még mindig 306 lóerővel. A keveset futott motorokat gondosan felújítják, és ötfokozatú automata váltóval látják el.
Az AMG-motor nemcsak jóval erősebb az eredetinél, de könnyebb is,
ami javítja a méretes kupé súlyelosztását, és ezért a kezelhetőségét is. A hidropneumatikus rugózást megtartják, de a fékrendszer a hűtött tárcsával és blokkolásgátlóval az újabb W126-osból származik, még a kipörgésgátló is indokolt a motor erejét nézve.
A fényezést, a kárpitokat és a fabetétet éppen úgy választhatja ki a vevő, mintha egy új autót rendelne,
akár navigációs rendszer és telefon-kihangosító is lehet benne, korhű formába bújtatva. A Mechatronik csak öt példányt épít belőle, egyenként 500 ezer dollárért (150 millió forintért), azaz négyszer annyiért, mint amennyibe egy tökéletes állapotú 280 SE 3.5 kerülne.