A Subaru nevéről rögtön a négykerék-meghajtás jut eszedbe, nem véletlenül, és a japán márka most elkészült a húszmilliomodik összkerekes autójával.

Nem mindig jelentett egyet a Subaru neve az összkerékhajtással. A márka első autója az 1958-ban bemutatott Subaru 360 volt, aminek a kéthengeres, kétütemű motorja a hátsó kerekeket hajtotta. A Subaru később is kínált kétkerék-hajtású autókat, a nálunk is forgalmazott Justy, Impreza és Legacy modellek egy része fronthajtású változatban kelt el.

Az első Subaru ez a 360 köbcentis kisautó volt, amiből 1971-ig 392 ezer példány készült
Az első összkerekes Subaru a Leone kombi volt, aminek a képességeit az 1972-es sapporói téli olimpián is reklámozták, akkor ez volt a márka legnagyobb modellje

Mégsem erről ismerjük a Subarut, hanem az állandó összkerékhajtásról, amivel a raliban és a vevők közt is nevet szerzett magának.

1972-ben mutatták be az első összkerekes autójukat, a Leone 4WD kombit, már akkor is bokszermotorral, ami a Subaru másik jellegzetessége. A sikerének is köszönhető, hogy onnantól mostanáig 20 millió összkerekes Subaru készült el.

Jelenleg az eladott Subaruk 98 százaléka összkerékhajtású,

és már csak nagyon kevés modell jelent kivételt ez alól, néhány japán piacos különlegesség és átemblémázott Daihatsu mellett például a BRZ, ez a Toyotával közösen fejlesztett hátsókerék-hajtású sportautó, aminek most jelent meg a második generációja:

És ezt olvastad már?
A BMW-nél nem tűnik el teljesen a kézi váltó, de nem is lesz olcsó