Ma már az számít meglepetésnek, hogy nem lett zöld rendszámos plug-in hibrid változata a Land Rover szabadidő-terepjárójának, de a Discovery egyébként minden más részletében megújult.
2016-ban jelent meg a Discovery ötödik generációja, ezért most jött el az ideje a ráncfelvarrásnak. A Land Rover nagyobbik szabadidő-terepjárója még most is nagyon jól néz ki, ezért nem volt szükség nagy változtatásokra. Csak apróságok változtak a fényszórókon, a lökhárítókon és a hűtőmaszkon, az aszimmetrikus hátsó részen a lámpákat fekete sávval kötötték össze.
Belül naprakész lett a berendezés, a Defenderből ismerős az új kormánykerék, ahogyan a színes képernyős műszerek is.
A számlapokat 12,3 colos színes képernyő mutatja, középre 11,4 colos érintőkijelző került, ami másfélszer akkora, mint a korábbi. Az automata váltó forgókapcsolóját egy jobban kézbe illő karra cserélték, új a klímakonzol, és most először head-up display is van.
A kínálatba (még) nem került be a Land Rover plug-in hibrid hajtása, így nem lett zöld rendszámos a Discovery.
A benzinesek közül a kétliteres négyhengeres 300 lóerős, a háromliteres soros hathengeres 360 lóerőre képes, míg a dízel csak hathengeres lehet, 249 vagy 300 lóerővel. A nagyobb motorok egyúttal mild hibrid rendszert is kapnak, az összkerékhajtás és a légrugózás széria.