A nyolcvanas években versenyzett a BMW ezzel az A-csoportos 635 CSi versenyautóval az európai és brit túraautó-bajnokságokban, mára pedig nemcsak a korábbi sikerei, de a formája és az állapota is kívánatos veteránná teszi a képeken látható példányt.

1982-től új szabályokat hoztak az európai túraautó-bajnokságban, ahol A-csoportos, azaz jelentősen átalakított versenyautókkal lehetett rajthoz állni. Az előírások kikötötték, hogy a versenygépek alapjául szolgáló utcai változatokból legalább 5000 példányt le kell gyártani egy évben, ezért a BMW-nél úgy döntöttek, hogy az akkori 5-ös sorozatból, az 528i-ből faragnak versenyautót. Sikerrel, hiszen az olasz Umberto Grano meg is nyerte 1982-ben az Európa-bajnoki címet.

A Jaguarokat versenyeztető TWR-nél sikerült elérniük, hogy a kisebb szériában gyártott, ezért a szabályoknak nem megfelelő, de V12-es motorral szerelt XJS-t indítják, ezért a BMW-nél is hozzáláttak egy még belevalóbb versenygép tervezéséhez. Az alapokat az 1981-es bajnok 635 CSi adta, de ezúttal alaposabban átalakították.

A hathengeres motort az Alpina műhelyében izmosították 290 lóerősre, a versenyautót pedig a Schnitzer Motorsportnál szerelték készre.

1983-ban tehát a cápaorrú 6-ossal vágtak neki az európai túraautó-bajnokságnak, és több futamgyőzelmet követően az osztrák Dieter Quester végül megszerezte a bajnoki címet a Jaguart vezető Tom Walkinshaw előtt. 1984-ben kevesebb babér termett a típusnak, akkor Walkinshaw lett a bajnok a Jaguarral, a következő évben pedig gyári csapattal már nem indította a BMW, mert nem gyártotta le a szükséges 500 darabot a versenyautó utcai változatából.

1985-ben csak egy, de annál fontosabb győzelmet aratott a típus, Spában a 24 órás versenyen, olyan nevekkel, mint Roberto Ravaglia, Gerhard Berger és Marc Surer.

A 635 CSi-vel még évekig versenyeztek különböző bajnokságokban annak ellenére, hogy már jóval gyorsabb és esélyesebb versenygépek is akadtak nála.

A BMW csak 1987-ben készítette el az utódját, az akkor újonnan bemutatott, és hamarosan legendává vált M3-ból.

A képeken látható, csodás állapotú példányt még 1984 végén adták el Új-Zélandra, ahonnan csak 2016-ban tért vissza Európába, hogy az RM Sotheby’s monacói aukciójának egyik csemegéje váljon belőle.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés