Az F-Pace után kisebb méretben is készített egy szabadidő-terepjárót a Jaguar. Az alig négy és fél méter hosszú E-Pace sportos külsővel, gazdagon extrázott belsővel és ígéretes összkerékhajtással jön, akár háromszáz lóerővel.

Nem kétséges a Jaguar első szabadidő-terepjárójának sikere, az F-Pace után pedig máris itt a britek következő divatmodellje. Amíg az F-Pace a nagyobb konkurenseket vette célba, addig az új E-Pace olyan típusok ellenfeleként érkezik, mint az Audi Q3 és a BMW X1. Ennek megfelelően elég kompakt a mérete ahhoz, hogy városban se legyen gond vele a parkolás, 4,45 méter hosszú és 2,68 méter a tengelytávja.

A formája legalább olyan sportos, mint amilyet a Jaguartól elvárunk. Az arányai a nagyobb testvér F-Pace vonalait idézik, és ha jobban megnézed, az E-Pace részleteit a márka sportautója, az F-Type inspirálta. Az adaptív mátrixfényszórók, a hűtőmaszk és a széles hátsó lámpák is mind jellegzetes elemek, az akár 21 colos kerekeken elég mutatós az E-Pace. Közben pedig elég tágas is, a csomagtartó 577 liternyi poggyászt képes elnyelni.

Belül is sportosabb stílusú a testvérénél, amit a vezető felé elválasztott műszerfal hangsúlyoz. Széria a 10 colos érintőképernyő, a számlapokat pedig 12,3 colos képernyő helyettesíti, és új a színes head-up display is. Az utasteret rendesen ellátták a XXI. század kellékeivel, így négy 12 voltos töltő mellett 5 darab USB port és 4G internetet megosztó fedélzeti wifi gondoskodik arról, hogy az utasok jól szórakozzanak menet közben.

A vezető sem fog unatkozni, hiszen az E-Pace minden változata elég erős. Összesen ötféle motor közül lehet választani, mindegyik kétliteres, négyhengeres, vadonatúj fejlesztésű. A dízelek 150, 180 és 240 lóerősek lehetnek, a benzinesek pedig 249 és 300 lóerősek, az utóbbival 6,4 másodperc alatt gyorsul százra és 243 km/óra a vége. Már a kisebb motorokhoz is van összkerékhajtás, a nagyobbak pedig a kilencfokozatú automata váltó mellé pedig spéci hajtást kapnak.

Az Active Driveline nyugodt tempóban csak az első kerekeket hajtja, hogy takarékos legyen, de ha kell, akkor akár teljesen hátra tudja küldeni a hajtást, hogy hátsókerekesként feküdjön a kanyarokban.

Attól, hogy kompakt méretű, még igazi Jaguar az E-Pace, ami azt jelenti, hogy rogyásig rakhatod extrákkal. A fedélzet wifit már mondtuk, de van 825 wattos Meridian hifi és vezetői asszisztensek, okosórával is nyithatod, és sportoláshoz kiváló a kulcsot helyettesítő vízálló karperec. Arra, hogy ez a Jaguar legkisebbje, egy kölyök jaguár sziluettje utal a szélvédő sarkában és a kilépőfényben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában